به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان اعضای شورای اسلامی استان اظهار کرد: امروز عده ای دنبال این هستند تا خدمات نظام را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند و در این راه تلاش می کنند تا دولت آقای روحانی زمین گیر کنند.
وی افزود: این در حالی است که ناکارآمد جلوه دادن خدمات نظام، دولت و ایجاد نا امیدی در بین مردم از اهداف دشمنان است که متاسفانه برخی در این مسیر حرکت می ‌کنند.
معاون استاندار ایلام با اشاره به خروج آمریکا از برجام ادامه داد: بخش مهمی از وضعیت کنونی موجود به مساله خروج آمریکا از برجام بر می گردد که تا حدودی شوکی را به بازار ایران وارد کرد و بر بازار کشور تاثیر گذاشته است.
نوذری با بیان اینکه در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در چنین شرایط سخت قرار نگرفته است، یادآور شد: برای قضاوت منصفانه باید بدانیم دولت در چه شرایطی مسئولیت پذیرفته و چه کارهایی انجام داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: شوراها از ارکان اصلی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی هستند و در سنگر اول پیگیری و انتقال مسائل و مشکلات به مسئولان قرار دارند.
نوذری به نقش شوراهای اسلامی در تصمیم گیری ها اشاره کرد و افزود: شوراها واسط بین مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایی برای حل مشکلات مردم ایفا می‌ کنند، اگر شوراها به طور دقیق از وظایف خود آگاه باشند قوی ‌تر عمل خواهند کرد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: شوراها در کنار بیان مشکلات برای حل آنها راهکار هم ارائه بدهند، چرا که راه حل مشکلات استان باید از درون خود استان پیدا شود.
وی خواستار همکاری بیشتر فرمانداران و بخشداران با اعضای شورا شهر شد و افزود: در ارزشیابی کار فرمانداران نحوه تعامل آنان با شوراها، از معیار و ملاک های اصلی در نظر گرفته خواهد شد.
در این نشست نمایندگان شورای اسلامی شهرهای مختلف استان نقطه نظرات، مسائل و مشکلات حوزه مربوطه خود را بیان کردند و از معاون استاندار خواستار توجه بیشتر دستگاه های اجرایی در امورات شورا شدند.
بیشتر خواست و مطالبه اعضای شورای عالی استان در ارتباط با اختصاص یک مکان به شورا در فرمانداری ها، حضور مستمر و تاثیرگذار آن ها در جلسات مخصوصا شورای اداری، توجه ادارات و نهادهای مختلف به مطالبات شورا، ارتباط سهل و ساده آنان به مدیران دستگاه های اجرایی و رفع برخی چالش ها و مشکلات در سطح شهرستان و استان بود.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.