عباس حسن خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله تمامی معادلات دنیا را بر هم زدند و حماسه ای بزرگ آفریدند و باید این دلاورمردی ها را به نسل های امروز منتقل کنیم.
وی ادامه داد: چاپ آثار ارزشمندی چون کتب دفاع مقدس و آلبوم تصویری از تلاشگران خطه آذربایجان در جبهه های حق علیه باطل وظیفه بزرگی بر گردن ماست تا این رشادت ها را به نسل امروز منتقل کنیم.
وی افزود: گرامیداشت حماسه آفرینی های بزرگ مردان تاریخ انقلاب اسلامی و ارج نهادن به خانواده معظم شهدا و ایثارگران وظیفه امروز ماست تا این روزها به درستی در تاریخ کشور ثبت و ضبط شود.
فرماندار ارومیه با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تدارک دیده شده است، گفت: بیش از 25 عنوان برنامه با موضوعات متنوع در سراسر استان اجرا می شود تا تاریخ یکبار دیگر بداند که آزادسازی خرمشهر شاه بیت عملیات ها و پیروزی های رزمندگان اسلام بود.
حسن خانی ادامه داد: دیدار و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس، تهیه برنامه های تلویزیونی با حضور فرماندهان نظامی و حضور نیروهای مسلح در میعادگاه های نماز جمعه از برنامه های مهم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.
وی ادامه داد: رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس، رونمایی از آلبوم تصویری رزمندگان دفاع مقدس و رونمایی از فیلم مستند بمباران هوایی ارومیه از دیگر برنامه های مهم سالروز سوم خرداد است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با تقدیم 12 هزار شهید، 17 هزار جانباز و 2020 آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است.
این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.