«ملکو هارطون» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فوتبال از پربیننده ترین بخش های این جشنواره است، افزود: هشت تیم در 2 گروه چهار تیمی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم های «آشور» عراق، «عنکاوا» عراق، «دیانا» عراق و «آشور ب» ارومیه به جمع چهار تیم نیمه نهایی رسیدند.
وی بیان کرد: شامگاه یکشنبه در آخرین دیدارهای مقدماتی «دیانا» هفت بر یک «خویادا» عراق را شکست داد، «آشور ب» ارومیه با 2 گل «منگوش» عراق را برد، «آشور» عراق سه بر یک «ستاره آشور» تهران را پشت سر گذاشت و «عنکاوا» عراق با چهار گل «آشور الف» ارومیه را مغلوب کرد.
«هارطون» گفت: به این ترتیب عصر امروز تیم های «آشور» عراق و «دیانا» عراق به ترتیب مقابل «عنکاوا» و «آشور ب» ارومیه برای رسیدن به فینال و رده بندی رقابت می کنند.
وی بیان کرد: در رشته والیبال که با حضور پنج تیم در حال برگزاری است، تیم «شامیران» ارومیه سه بر 2 «آشور» ارومیه را شکست داد و «ستاره آشور» ارومیه نیز با همین نتیجه «نینوا آده» ارومیه را پشت سر گذاشت.
وی با اشاره به اینکه در رشته بسکتبال چهار تیم مردان، سه تیم دختران و 2 تیم نونهالان پسر حضور دارند، گفت: در سومین روز این مسابقات تیم عراق مقابل «آشور الف» ارومیه، «آشور ب» ارومیه مقابل «آشور ج» ارومیه و «بانوان آشور» ارومیه برابر عراق به برتری رسیدند.
وی افزود: مسابقات شطرنج نیز با 35 ورزشکار از کشورهای ارمنستان، روسیه، عراق و ایران در پنج دور به روش سوییسی در حال برگزاری است.
«هارطون» اضافه کرد: مسابقات تنیس روی میز و تنیس خاکی نیز با حضور ورزشکارانی از روسیه، ارومیه، تهران و عراق برگزار می شود.
به گزارش ایرنا هجدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان با عنوان «جام تموز» با حضور ورزشکارانی از کشورهای ارمنستان، عراق، روسیه و ایران /تهران، پردیس و ارومیه/ به میزبانی باشگاه آشور ارومیه در حال برگزاری است.
این جشنواره با حضور 250 ورزشکار در قالب 30 تیم ورزشی در رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از 28 تیر تا چهارم مرداد سال جاری برگزار می شود.
تموز چهارمین ماه آشوریان بوده و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.
جام تموز آشوریان از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه برگزار شده است اما از سال 1379 به صورت بین المللی با حضور تیم های خارجی برگزاری می شود.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.