مهدی عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از رقابت ها 16 ورزشکار به مدت 2 روز / 20 تا 22 تیر ماه/ در باشگاه فرهنگی ورزشی ۱۴۷ ارومیه به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: این مسابقات در رده سنی 40 سال به بالا به انجام رسید و طیب محمدزاده، اسماعیل عونی، حسین حمزه لو و اسماعیل محمودی به ترتیب عنوان های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: رشته های اسنوکر و بیلیارد به دلیل نوپا بودن در بخش بانوان ورزشکار پیشکسوت ندارد و حتی در سطح کشوری نیز تعداد بانوان بسیار کمتر از مردان است.
عبداللهی افزود: سال گذشته به دلیل فشردگی برنامه ها در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نتوانستیم رقابت های پیشکسوتان استان را میزبانی کنیم.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در رشته های اسنوکر، بیلیارد و رشته های مرتبط بوده و هیات بیلیارد، بولینگ و بولس آذربایجان غربی در سال 1395 اقدام به میزبانی چندین دوره مسابقات قهرمانی مردان و زنان در شهر ارومیه کرده است.
تیرماه 1396 اولین جشنواره مسابقات بیلیارد در کشور با حضور بیش از 300 ورزشکار به مدت 10 روز در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.
شهریور سال 1395 هشتمین دوره مسابقات اسنوکر بانوان کشور و چهاردهمین دوره مسابقات اسنوکر مردان کشور به میزبانی ارومیه در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن دوست این شهر برگزار شد.
اعزام 'هیمن فرجی' ورزشکار ملی پوش بوکانی از آذربایجان غربی به همراه تیم ملی بیلیارد ایران به مسابقات جهانی تن بال جام 'کرملین' مسکو با حضور 25 کشور از 19 تا 22 آبان سال 95 شمسی از دیگر موفقیت های کسب شده برای استان است.
پیش از آن نیز ' آیسان ملک آرا' ملی پوش ارومیه ای تیم ملی بیلیارد دختران ایران به مسابقات آسیایی در کره جنوبی اعزام شده بود.
اسنوکر شکلی از بیلیارد است که روی میز بزرگ پوشیده از پارچه فلانل که دارای شش حفره است، بازی می‌شود؛ چهار سوراخ در چهار گوشه میز و 2 سوراخ دیگر در وسط کنارهٔ میز قرار دارد. رنگ سبز رویه میز نشانی از دورانی ا‌ست که بازی بر روی چمن انجام می شده؛ در آن زمان ضربه‌ها با عصا زده می‌شد و بعدها به میزهای کنونی و با چوب‌های حرفه‌ای‌تر تکامل یافته است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.