غلامرضا نوروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده سلامت این ورزشکاران از مدت ها قبل با انجام آزمایش های بالینی، اسکلتی و عضلانی، داخلی، قلبی و عروقی، ارتوپدی، تغذیه ای و مشاوره های روانشناسی و آنتی دوپینگ تشکیل شده است.
وی بیان کرد: امسال نتایج بررسی های پزشکی بر اساس پرونده های سلامت ملی پوشان به فدراسیون های مربوطه ارسال شده و برای عرضه بهترین خدمات پزشکی به این ورزشکاران تلاش شده است.
نوروزی گفت: عملیات تشکیل پرونده سلامت ملی پوشان مراحل نهایی خود را سپری می کند و تلاش می شود تا همه ورزشکاران اعزامی با آمادگی کامل جسمانی و روانی عازم جاکارتا شوند.
وی با اشاره به اینکه 17 نفر از متخصصان کادر پزشکی به جاکارتا اعزام می شوند، ادامه داد: این تیم شامل پزشک، ارتوپد، متخصص پزشکی ورزشی و فیزیوتراپ در 2 بخش بانوان و مردان است و این متخصصان در دهکده بازی ها، کلینیک فدراسیون و سالن های مسابقات نسبت به خدمات رسانی به ملی پوشان اقدام می کنند.
نوروزی با تاکید بر اینکه این فدراسیون در بخش قهرمانی در تمامی رویدادها حضور فعال دارد، اضافه کرد: برای حفظ سلامتی ورزشکاران و کاهش مصدومیت های آنان تلاش می شود و پشتیبانی از قهرمانان ورزشی به بهترین شکل ممکن با جدیت دنبال می شود.
وی در ادامه از انجام یکهزار و 500 مورد تست دوپینگ در سال 1396 خبر داد و گفت: از این تعداد، تست دوپینگ 40 نفر از ورزشکاران مثبت اعلام شد.
نوروزی در مورد اولویت های این فدراسیون به جز بازی های آسیایی جاکارتا، گفت: هم اکنون 40 ورزشکار قطع نخاعی در کشور وجود دارد که در سالن های ورزشی و در حین انجام تمرین یا مسابقات آسیب دیده اند که این فدراسیون در صدد است تا تمهیدات حمایتی مطلوبی برای جبران خسارت جسمی این ورزشکاران انجام دهد.
به گزارش ایرنا رییس فدراسیون پزشکی ورزشی روز گذشته /پنجشنبه/ برای شرکت در مجمع عمومی سالیانه هیات آذربایجان غربی به شهر ارومیه سفر کرده بود.
3072/7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.