شهرام احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از سوم تا هشتم تیرماه جاری با حضور رضا قهرمانی، میلاد اللهوردیان و شیرزاد قادری از ایران در شهر چونگجو کره جنوبی برگزار شد.
وی بیان کرد: در این مسابقات رضا قهرمانی در رویینگ تک نفره با زمان 7 دقیقه و 16 ثانیه بر قله آسیا ایستاد و ورزشکاران هنگ کنگ و چین به ترتیب دوم و سوم شدند.
دبیر هیات قایقرانی آذربایجان غربی ادامه داد: در بخش رویینگ دونفره نیز میلاد اللهوردیان به همراه شیرزاد قادری با زمان 6 دقیقه و 44 ثانیه بالاتر از ژاپن و هنگ کنگ بر سکوی نخست ایستادند.
احمدی گفت: در مسابقات جام آسیا نیز که همزمان با رقابت های قهرمانی جوانان برگزار شد، محسن شادی تنها نماینده ایران پس از سه سال دوری از میادین توانست با اقتدار بر سکوی قهرمانی این مسابقات جای بگیرد.
وی ادامه داد: شادی در فینال تک نفره سنگین وزن با ورزشکارانی از ازبکستان، کره جنوبی، قزاقستان و 2 نماینده از هنگ‌ کنگ رو به رو شد و با ثبت رکورد 7 دقیقه و 8 ثانیه زودتر از دیگران حریفان آسیایی به خط پایان رسید که این رکورد در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا محک خوبی برای این ورزشکار محسوب می شود.
احمدی گفت: پاروزنان ازبکستان و هنگ کنگ پس از محسن شادی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جام آسیا ایستادند.
وی ادامه داد: اردوی آمادگی تیم ملی رویینگ نیز هم اکنون در سد شهر چایی ارومیه در حال برگزاری است و محسن شادی و رضا قهرمانی پس از بازگشت به ایران به اردونشینان ملحق می شوند.
وی بیان کرد: عاقل حبیبیان از آذربایجان غربی، خشایار عباسی، سیاوش سعیدی و امیر آقازاده از تهران، سیدمسعود محمدی، سیدمجتبی شجاعی و بهمن نصیری از زنجان و امیرحسین محمودپور از گیلان در این اردو حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه پس از این اردو و تا آغاز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا یک دوره اردوی تدارکاتی دیگر در کشور چین برگزار می شود، بیان کرد: این اردو متصل به اعزام است و به طور یقین تاثیر زیادی در آمادگی هر چه بیشتر ملی پوشان در جاکارتا خواهد داشت.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی کشور به شمار می رود و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی برجسته به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی گواه این ادعاست.
محسن شادی از نقده (آذربایجان غربی) اولین رویینگ سوار ایرانی بوده که موفق به کسب مدال در یک رقابت جهانی و نیز مدال طلا در بازی‌های آسیایی شده‌ است؛ وی 2 طلا و یک نقره جهان، 2 طلا و یک نقره قهرمانی آسیا، 2 طلای بازی های آسیایی و 2 بار حضور در المپیک پکن و لندن را در کارنامه خود دارد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.