وی که 11 سال سابقه عضویت در تیم ملی روئینگ مردان کشور را دارد، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سایه روحیه و تلاش مضاعف 'طاهر کبوتری' به عنوان مربی تیم، تمرین های سختی را پشت سر می گذاریم و نسبت به تکرار مدال طلای آسیا امیدوار هستیم.
وی با اشاره به اینکه بازی های آسیایی جاکارتا (طی مرداد سال جاری) در سطح عالی برگزار می شود، گفت: کسب نتایج خوب در این رویداد نیازمند اردوهای متعدد داخلی و برون مرزی است تا از امکانات مدرن برای انجام تمرین های روئینگ استفاده شود.
وی افزود: در اردوی بعد که در چین و زیر نظر سرمربی چینی برگزار می شود، تمرین های پاروزنی با هدف بهبود کارآیی تیم، افزایش می یابد.
وی با اشاره به اهمیت این رشته ورزشی، ادامه داد: تعداد مدال های رشته روئینگ در المپیک زیاد است و ایران نیز ورزشکاران با استعدادی جهت کسب سکوهای قهرمانی در این رشته ورزشی دارد.
وی اضافه کرد: تیم ملی روئینگ پیش از این از وجود سرمربی خارجی محروم بود اما در حال حاضر / لیو چون Liu Chun / سرمربی چینی تیم ملی است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مدال طلای چهار نفره و نقره 2 نفره را در رقابت های آسیایی کسب کرده است، ادامه داد: در تکاپو برای کسب خوش رنگ ترین مدال ها برای کشور هستیم.
به گزارش ایرنا اردوی آماده سازی تیم ملی قایقرانی در بخش روئینگ بزرگسالان با حضور 6 ورزشکار در ارومیه در حال برگزاری است.
'محسن شادی' و 'عاقل حبیبیان' به عنوان نمایندگان آذربایجان غربی به این اردو دعوت شده اند و ' سیاوش سعیدی' از تهران و ' سید مجتبی شجاعی'، 'بهمن نظیری' و 'مسعود محمدی' از زنجان نیز از دیگر ورزشکاران حاضر در این اردو هستند.
قایقرانی آذربایجان غربی طی یک دهه اخیر به عنوان قطب اصلی کشور فعالیت های چشمگیری در شناسایی، جذب و تربیت علاقه مندان این رشته داشته است.
ظهور قهرمانانی همچون محسن شادی و درخشش در رقابت های جهانی، بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و راهیابی به المپیک 2012 لندن نقطه عطفی در قایقرانی استان و ایران محسوب می شود.
استان آذربایجان غربی با داشتن سدهای متعدد همچون حسنلو نقده، شهرچایی ارومیه و مهاباد و با استفاده بهینه از ظرفیت های موجود نقش مهمی در تربیت بیش از 10 قایقران ملی پوش و تقدیم به تیم های ملی داشته است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.