رئیس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این رقابت های یک روزه ورزشکارانی از شهرستان های ارومیه، بوکان، نقده، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب، محمد یار و قوشچی در رشته های 60 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، پرش طول، پرتاب وزنه و پرتاب چکش حضور داشتند.
حسین فهیمی ادامه داد: در ماده 60 متر محمدرضا فروغی از پیرانشهر با زمان 7:31 ثانیه به مقام قهرمانی این رشته رسید.
وی ادامه داد: در ماده 400 متر نیز رضا فتحی از ارومیه با زمان 53:90 ثانیه صاحب گردن آویز طلا شد.
وی افزود: حجت حسن پور از ارومیه در ماده 800 متر، مهدی اسدزاده از ارومیه در ماده 1500 متر، سیامند پشنگ از پیرانشهر در بخش پرش طول و سینا حسین زاده از بوکان در بخش پرتاب وزنه به مقام قهرمانی رسیدند.
رئیس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی اظهار کرد: در بخش پرتاب چکش نیز اکبر هلالی از ارومیه با پرتابی به میزان 43:80 متر به مقام نخست این رقابت ها رسید.
فهیمی بیان کرد: نفرات برتر این رقابت ها به مرحله کشوری که نیمه نخست سال جاری در تهران برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران بوده و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
میرصادق موسوی پدر کاوه موسوی نخستین رکورددار ایران و قهرمان پرتاب چکش ارتش های جهان (سیزم) در این رشته است.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی در پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی ملی پوش ارومیه ای و المپیکی پرتاب چکش ایران از ورزشکاران ارومیه ای بوده و تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
در حال حاضر دوومیدانی به طور رسمی شامل 24 رشته برای آقایان و 23 رشته برای خانم هاست.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.