دولتمردان یکی پس از دیگری با سفر به این سرزمین که در هر وجبش لاله هایی با خون شهیدان سیراب شده است، فریاد اتحاد و توجه به حقوق اقوام و ادیان ساکن در ایران اسلامی را سر می دهند.
امروز معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز با سفر به یک شهرستان مرزی 70 هزار نفری در آذربایجان غربی و حضور در جشنواره ملی گیلاس اشنویه بار دیگر ثابت کرد که دولتمردان تدبیر و امید توجه ویژه ای به ظرفیت های اقوام ایرانی دارند.
حسینعلی امیری در سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان الهی از توطئه تفرقه افکنی دشمنان هم پرده برداشت و اضافه کرد: ایجاد اختلاف بین مردم، قومیت ها و مذاهب از اهداف مهم استکبار جهانی به شمار می رود.
وی به سناریوهای مختلف دولت تدبیر و امید برای مقابله با این رویکرد دشمنان اشاره کرد و تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های تمامی مناطق کشور را مورد تاکید قرار داد.
آری طنین وحدت دولتمردان در سرزمین اقوام و ادیان الهی از یک سو جهانیان را نسبت به انسجام ملی ایرانیان آگاه کرده و از سوی دیگر صیانت از آن را بار دیگر گوشزد کرده است.
اگرچه مردم این سرزمین به خوبی دریافته اند که افزایش همگرایی اقوام و ادیان الهی به ویژه در سه حوزه تعاملی تاریخی، فرهنگی و اجتماعی می تواند هم سبب فراگیری اجتماع ملی شود و اقلیت ها را در زیر چتر اجتماع ملی قرار دهد و هم با تعمیق تعلقات و وفاداری آنان، ثبات و پایداری اجتماع ملی را تضمین کند.
بسیاری از کارشناسان اجتماعی نیز معتقدند که اصلاح مناسبت ها بین اقوام و ادیان الهی یا افزایش تراکم و قرینگی روابط آنان با یکدیگر اساسی ترین گام اجتماعی برای تضمین یکپارچگی ملی و منافع جمعی است و دولتمردان تدبیر و امید پرچمدار این همگرایی به شمار می روند.
• رئیس مرکز ایرنا در آذربایجان غربی
3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.