یک جامعه شناس گفت:عدم توجه به تنوع قومیت هاباعث به وجودآمدن مشکلات فرهنگی واجتماعی جدی درجامعه می شود.
به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان غربی علی معین فر در جلسه تعیین اولویت،فرصت هاو چالش های ارومیه که درسالن جلسات مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی ارومیه برگزار شدافزود: آذربایجان غربی وارومیه دارای تنوع بسیاری در مذاهب، قومیت ها و گویش ها هستند که اگر به تنوع قومیتی استان توجه نگردد موجب بروز آسیب های جدی فرهنگی واجتماعی خواهد شد.
این مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه بابیان اینکه امروز حاشیه نشینی از چالش های مهم ارومیه است تصریح کرد: نزدیک به 30 درصد مردم ارومیه حاشیه نشین هستند که نیازمند برنامه ریزی منسجم برای رفع مشکلات این مناطق است.
معین فر ادامه داد: یکی دیگر از چالش های مهم ارومیه، مهاجرت پذیری و مهاجرفرستی است که همین امر نیز آسیب های اجتماعی فراوانی را به دلیل حاشیه نشینی به دنبال دارد.
وی بااشاره به طبیعت بکر ارومیه واستان برای جذب گردشگر اظهارکرد: آذربایجان غربی وارومیه از جمله استان هاوشهرهای منحصر بفرد در زمینه تنوع مذاهب و قومیت و مناطق طبیعی است که میتوان بااستفاده از همین امرگردشگری راتوسعه داد.
این جامعه شناس تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بروز آسیب های اجتماعی دخیل بوده و هر یک بردیگری تاثیر میگذارد که باید در این مورد سیاست گذاری و برنامه ریزی های اساسی وجامع صورت گیرد و مردم شهر را از مسایل وچالش های شهر آشناکرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.