میرصمد سیدموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 94 درصد اراضی ملی دارای سند هستند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای 2 میلیون و 769 هزار هکتار اراضی ملی است که در 2 میلیون و 630 هزار هکتار از این اراضی حاکمیت دولت تثبیت شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته با تلاش ماموران یگان حفاظت و همکاری دادگستری، یکهزار و 500 هکتار از اراضی ملی واقع در این استان رفع تصرف شد و در اختیار دولت قرار گرفت، گفت: برخورد با متخلفان در چهارچوب قانون با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی و بحران های آب با جدیت زیاد دنبال می شود.
سیدموسوی افزود: پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان به خصوص در مناطق زاگرسی و رویش جنگلی با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرارمی گیرد.
وی اضافه کرد: بعد از صدور احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاه های اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام می شود.
وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی و قطع درختان و چرای غیرمجاز دام موضوع را به شماره تلفن 1504 یا سامانه پیام کوتاه 100000001504 گزارش دهند.
وی اظهار کرد: این شماره تلفن و سامانه پیام کوتاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است .
به گزارش ایرنا، ایران با 164 میلیون و 819 هزار و 500 هکتار مساحت دارای 134 میلیون و 307 هزار و 839 هکتار منابع طبیعی (8/82 درصد مساحت کشور) است.
آذربایجان غربی نیز بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 2 میلیون و 600 هزار هکتار آن مرتع و مابقی آن عرصه های جنگلی است.
استان آذربایجان غربی با داشتن عرصه های طبیعی یکی از استان های غنی کشور در این زمینه به شمار می رود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.