سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی ملی با اجرای 633 فقره احکام قضایی از دست متصرفان خارج و به مالکیت دولتی درآمده است.
وی اضافه کرد: امسال 946 فقره پرونده تخریب و تصرف و 878 فقره پرونده چرای غیرمجاز در آذربایجان غربی تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارجاع شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری با تلاش ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعداد 257 نفر از متخلفان و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی دستگیر و تحویل مقام قضایی شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیمی صورت گرفته و کاهش بارندگی و بحران های آب به وجود آمده، مصمم هستیم با تمامی متخلفان در سطح عرصه های منابع طبیعی در چارچوب قانون برخورد کنیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از آنجایی که جنگل و مرتع اهمیت زیادی در حیات بشر دارد، پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان به خصوص در مناطق زاگرسی و رویش جنگلی با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در سریع ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.
سرهنگ ابراهیم پور بیان کرد: بعد از صدور احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاه های اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام می شود.
وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی و قطع درختان و چرای غیرمجاز دام موضوع را به شماره تلفن 1504 یا سامانه پیام کوتاه 100000001504 گزارش دهند.
وی گفت: این شماره تلفن و سامانه پیام کوتاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است .
آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 2 میلیون و 600 هزار هکتار آن مرتع و مابقی آن عرصه های جنگلی است؛ این استان با داشتن عرصه های طبیعی یکی از استان های غنی کشور در این زمینه به شمار می رود.
8137/3072
**خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.