همزمان با هفته منابع طبیعی ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع و کاشته خواهد شد.
موسوی مدیر کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران در ماکو، تصریح کرد:  موسوی شعار امسال هفته منابع طبیعی را، منابع طبیعی با مردم و برای مردم عنوان کرد و گفت: برنامه اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان مبنی بر توزیع و کشت ۵۰۰ اصله نهال است که این نهال ها غیرمثمر بوده و مکان های کشت آن نیز تعیین شده است.
وی بابیان اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود و در بین مردم فرهنگ سازی شود ادامه داد:  آذربایجان غربی با داشتن  ۲میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ی ملی جایگاه حساسی برای بهره برداران و روستاییان را دارد.
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی بر برنامه های این اداره در هفته منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۵ اداره نهاد و دستگاه های اجرایی در این امر همکاری لازم را خواهند داشت.
وی بر نقش مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مردم همانند هر سال با حضور خود در دامان طبیعت و غرس اصله نهال، به طبیعت محیط زیست خود جان دیگری هدیه خواهند کرد.
به گزارش ایسنا؛ مساحت کل شهرستان ماکو ۲۰۲۰۰۰ هکتار است و مساحت کل اراضی ملی ۱۸۵۰۰۰ هکتار است که کشت و مراقبت از عرصه های ملی و دولتی از مهمترین وظایف این اداره است
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.