حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور در راهپیمایی روز قدس امسال را وظیفه شرعی، ملی و عقلی دانست و افزود: همه ما باید با حضور در این راهپیمایی، نفرت خود را از دشمنان جهان اسلام و فلسطین ابراز کنیم.
وی با تسلیت سالگرد شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) اضافه کرد: امام علی (ع) در وصیتنامه اش نیز مقابله با ظلم را وظیفه مسلمانان دانسته است و ما می توانیم وصیت آن حضرت را در راهپیمایی روز جهانی قدس به مرحله اجرا بگذاریم.
وی بیان کرد: در حال حاضر مسلمانان مظلوم فلسطین زیر ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارند و حضور ما در راهپیمایی فردا، قوت قلبی برای آنان در راستای مبارزه بی امان با صهیونیست ها به شمار می رود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فشار روزافزون استکبار به کشورهای مسلمان، شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال را بسیار مهم دانست و گفت: مسلمانان با حضور میلیونی در این راهپیمایی، وحدت و یکپارچگی خود را باید به نمایش بگذارند زیرا اتحاد مسلمانان، بزرگترین ضربه علیه نظام سلطه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا امام راحل در 16 اسفند سال 1358 و در پی بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند و مسلمانان جهان همه ساله در این روز همبستگی خود را در حمایت از 'حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین' نشان می دهند.
فردا /جمعه/ روز جهانی قدس است و راهپیمایی ویژه این روز پیش از برپایی نمازجمعه در سراسر کشور و بیش از 60 نقطه آذربایجان غربی برگزار می شود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.