علیرضا سلیم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل ساخت و پیمانکاری این سالن ها زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به انجام رسیده است.
وی بیان کرد: هم اکنون 13 طرح ورزشی در حال ساخت است که با پایان یافتن آنها میزان سرانه ورزشی استان از 57 سانتی متر به 60 سانتی متر و پنج میلی متر ارتقا می یابد.
سلیم زاده گفت: عملیات اجرایی سالن های ورزشی روستای نالاس سردشت و یولاگلدی شوط نیز به زودی آغاز می شود.
وی ادامه داد: 11 طرح جدید شامل فضاهای روباز ورزشی در شهرستان های بوکان، پیرانشهر، چالدران، خوی و مهاباد، 2 سالن ورزشی روستای قرنقوی چالدران و گولان سردشت، یک سالن ورزشی ارومیه و 2 زمین چمن مصنوعی در ماکو و چالدران نیز در وضعیت برگزاری مناقصه است.
وی در مورد روند بازسازی سالن های ورزشی، گفت: در حال حاضر عملیات تعویض کف پوش های سالن های شاهین دژ، ماکو، خوی، شهید باکری چالدران و تختی شوط آغاز شده و کف پوش سالن های بانوان میاندوآب، مهاباد و سالن چهاربرج میاندوآب نیز پایان یافته است.
سلیم زاده با اشاره به طرح های ملی در دست احداث تحت پیمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور افزود: عملیات اجرایی 2 سالن روستاهای قره قشلاق سلماس و فیرورق خوی پایان یافته و در آستانه بهره برداری است ضمن اینکه ورزشگاه 15هزار نفری شهید باکری ارومیه نیز که عملیات آن از سال 1383 آغاز شده است، برای ادامه عملیات احداث در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد.
وی ادامه داد: شهرهای ارومیه، پلدشت، نقده و چایپاره بهترین وضعیت را از نظر سرانه ورزشی در استان دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی رتبه بیست و ششم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد؛ سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی 15 سانتی متر و در سالن‌های روباز 42 سانتی متر است که در مجموع به 57 سانتی‌متر می رسد.
از 393 مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، 126 مکان ورزشی در روستاها و 267 مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.
در مجموع 641 مکان ورزشی و 596 باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.
تعداد سالن‌های ورزشی در ارومیه 82، اشنویه 14، بوکان 19، پلدشت 11، پیرانشهر 17، تکاب 17، چالدران هفت، چایپاره 16، خوی 39، سردشت 13، سلماس 25، شاهین‌دژ 16، شوط 10، ماکو 16، مهاباد 25، میاندوآب 38 و نقده 28 است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.