رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه اعلام کرد: با اجرای طرح توسعه آرامستان و اضافه شدن  212 هکتار زمین به آن ، آرامستان کنونی تا 100 سال آینده برای دفن اموت جوابگو خواهد بود .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام امیر عباس عابدینی، در تشریع چگونگی توسعه باغ رضوان ارومیه،  اظهار کرد: کار دفن اموات در این آرامستان  از سال 1351 و در زمینی به وسعت 51 هکتار آغاز شد و تا کنون افزون بر 100 هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند .

وی با بیان اینکه طرح توسعه باغ رضوان  ارومیه از سال 1393 آغاز شد، گفت: اگر چه در سال 1380 نظر به توسعه باغ رضوان با الحاق 90 هکتار به آن شد اما  در ان زمان این مهم اتفاق نیافتد و طرح توسعه باغ رضوان از سال 93 وارد چرخه اجرایی شد و در نهایت 90 هکتار از ارضی ملی و منابع طبیعی به مساحت آرامستان اضافه شد .

عابدینی افزود:  از 90 هکتار الحاقی در حدود 16 هکتار جهت ساخت یادمان شهید باکری  و 74 هکتار برای دفن اموات اختصاص یافت .

وی با بیان اینکه علاوه بر 74 هکتار الحاقی،  124 هکتار زمین  نیز از اشخاص جهت توسعه ارامستان در حال خریداری هستیم، بیان کرد: اخیرا الحاق 14 هکتار از اراضی روستای بادیکه به آرامستان با موافقت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی تصویب شد .

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با اعلام اینکه در باغ رضوان ارومیه  با کمبود فضا مواجه نیستیم، بیان کرد: با تامین زمین برای توسعه آرامستان، در سال‌های آینده با مشکلی در زمینه نبود فضا برای دفن مواجه نخواهیم شد .

وی با بیان اینکه تاکنون درطرح توسعه باغ رضوان ارومیه در 198 هکتار آماده شده است، گفت: با الحاق زمین ها ، باغ رضوان ارومیه برای 100 سال آینده جهت دفن اموات جوابگو خواهد بود .

عابدینی با اشاره به وسعت کنونی باغ رضوان ارومیه، گفت:   در حال حاضر وسعت کنونی آرمستان که اموات در آن دفن شده اند 84 هکتار است که با اجرای طرح های توسعه ، وسعت ارمستان به 296 هکتار می رسد .

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر توسعه محل دفن اموات، برنامه های دیگری نیز در آرامستان باغ رضوان ارومیه تدارک دیده شده که ساخت حسینیه ، توسعه فضای سبز و ساماندهی قبور از آن جمله به شمار می رود .

  رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در باغ رضوان شهر ارومیه به طور میانگین هر ماه 300 نفر دفن می شوند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.