جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزیر بهداشت به علت حمایت های سعادت استاندار آذربایجان غربی، به صورت ویژه از وی قدردانی کرد و لوح تقدیر این قدردانی نیز تقدیم شد.
وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی در چهار سال گذشته حمایت های بی شائبه ای از توسعه حوزه بهداشت و درمان استان داشته که این امر زمینه جبران توسعه نیافتگی عرصه سلامت استان و بهبود شاخصهای نامناسب این حوزه را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: ایجاد زمینه هماهنگی بین دستگاه ها در راستای احداث 340 واحد بهداشتی در استان، دستور صدور رایگان پروانه احداث ساختمان ها، مدیریت تغییر کاربری فضاهای غیر بهداشتی به بهداشتی از جمله در شاهین دژ، بوکان و ارومیه، هماهنگی تحویل 47 قطعه زمین رایگان در مناطق شهری استان با ارزش 650 میلیارد ریال، هماهنگی تحویل چهار قطعه زمین به دانشگاه علوم پزشکی از سوی منطقه آزاد ماکو در پلدشت، بازرگان و ماکو از جمله اقدامات حمایتی استاندار آذربایجان غربی در حوزه بهداشت بوده است.
وی ادامه داد: مدیریت انتقال ساختمان سرای ورزشکاران اداره کل ورزش و جوانان استان به دانشگاه علوم پزشکی در ارومیه با 18 هزار مترمربع زمین در بهترین نقطه شهر ارومیه و ارزش 820 میلیارد ریال، پیگیری واگذاری قطعه زمین بیمارستان 600 تختخوابی و بیمارستان روانپزشکی و هماهنگی انتقال ساختمان دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه در مهاباد به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دانشکده پیراپزشکی با عرصه 6 هکتاری از دیگر اقدامات حمایتی استاندار آذربایجان غربی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم در استان، رتبه 28 کشوری را در شاخص های بهداشتی داشت، در حال حاضر و با حمایت های استاندار آذربایجان غربی به رتبه هفتم رسیده است.
بخش قابل توجهی از این ارتقا در حوزه زیرساخت های بهداشتی درمانی بوده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.