فرماندار شهرستان بویراحمد روز پنجشنبه راجع به اختلاف دانشگاه علوم پزشکی و آبفای شهری بر سر زمین چم گنجشکی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق توافق قبلی قرار بود زمینی معوض زمین چم گنجشکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد که با پیگیری فرمانداری ، تشکیل جلسه و حضور در محل، دو هکتار زمین در نقطه ای مطلوب که ارزش آن به مراتب بهتر از زمین چم کنجشکی است در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
محمدکاظم نظری گفت: هیچ دلیلی برای ادامه اختلاف بین این دو دستگاه وجود ندارد و کشاندن این مسئله به مطبوعات و میان مردم کار درستی نیست.
نظری با تاکید بر اینکه احداث تصفیه خانه آب برای یاسوج مرکز استان حیاتی و ضروری است ، یادآور شد: در شهر یاسوج با بحران کم آبی مواجه هستیم بطوری که در تابستان هر هفته شاهد حضور گروهی از مردم بدلیل مشکل کم آبی در نقاط مختلف شهر در جلوی فرمانداری بویراحمد و استانداری بودیم لذا تسریع در ساخت تصفیه خانه بسیار حیاتی است.
فرماندار زمین معوض را هم حق دانشگاه علوم پزشکی دانست و عنوان کرد: زمینی که واگذار شد محدودیت های زمین قبل را هم ندارد چرا که ساخت و ساز در زمین چم گنجشکی ممنوع بود ولی در زمین جدید چنین محدودیتی وجود ندارد و از ابتدا بجای کشمکش و دعواهای حقوقی بهتر بود بحث زمین معوض پیگیری می شد.
وی افزود: با حضور نماینده هایی از دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ،صورتجلسه این واگذاری هم بعد از امضای همه دستگاه های مرتبط برای رئیس دانشگاه که در آن روز نتوانسته بود در جلسه حضور یابد ارسال شد.
زمین موسوم به چم کنجشکی در پنج کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج ، در حاشیه رودخانه بشار و در کنار پردیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار دارد.
قرار است تصفیه خانه اضطراری آب شرب شهر یاسوج با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در زمین چم گنجشکی ساخته شود.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با نزدیک به 130 هزار نفر جمعیت از جمله شهرهای دارای تنش آبی در این استان است.
خبرنگار و انتشار: مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.