به گزارش ایرنا احمد محقر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: هم اکنون حدود چهار هزار دانشجو در این مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند، به نوعی 60 درصد نیاز به فضای خوابگاهی دارند.
وی افزود: هم اکنون دو خوابگاه ملکی دختران با تعداد 570 نفر و یک خوابگاه پسران با تعداد 360 نفر در این دانشگاه وجود دارد اما این تعداد جوابگوی نیاز دانشجویان نیست.
وی اظهار کرد: یک خوابگاه دانشجویی نیز هم اکنون در دست ساخت است که در ترم آینده به بهره برداری خواهد رسید و 300 نفر می توانند از این فضا استفاده کنند.
وی گفت: بیش از 70 درصد دانشجویان این مرکز آموزش عالی بومی هستند اما آنان نیز در مسافت های طولانی هستند که نمی تواند روزانه تردد داشته باشند باید در خوابگاه ها مستقر شوند.
رئیس دانشگاه دولتی بجنورد افزود: هم اکنون حدود دو هزار و 400 دانشجو از این دانشگاه نیازمند خوابگاه هستند اما ظرفیت برای 930 نفر وجود دارد، اصلی ترین مطالبه دانشجویان وجود فضاهای خوابگاهی است.
محقر اظهار کرد: کمبود فضای خوابگاهی باعث شده است که تنها بتوانیم دو ترم برای پسران و برای دختران تا سال آینده چهار ترم را پوشش دهیم و در این خصوص تاکنون اعتراض های از سوی دانشجویان نیز صورت گرفته است.

*بخش خصوصی از ساخت خوابگاه در دانشگاه دولتی استقبال نکرده است
محقر با بیان اینکه بخش خصوصی از ساخت خوابگاه در این دانشگاه استقبال نکرده است گفت: در سال های گذشته در این خصوص فراخوان هایی داده شد اما استقبالی صورت نگرفت، هم اکنون نیز با ارایه تسهیلاتی به متقاضیان از آنان دعوت می کنیم تا در فضای این مرکز که به صورت رایگان در اختیار آنان گذاشته می شود به خوابگاه سازی اقدام کنند.
وی افزود: اگر سرمایه گذار در این خصوص متقاضی باشد تسهیلات صفر درصد نیز در اختیار آنان گذاشته می شود و به صورت قرار دادی از درآمد نیز استتفاده خواهند کرد، با احتساب زمین رایگان هزینه بسیار پایین خواهد آمد از سرمایه گذاران می خواهیم در این راستا فعالیت داشته باشند.
وی بر مشارت خیران نیز در ساخت و ساز فضای خوابگاهی تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر خیران به این بحث ورود پیدا کردند و خوابگاه دخترانه مصلی نژاد دانشگاه دولتی بجنورد خیر ساز سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.
خراسان شمالی 34 هزار دانشجو دارد که در 39مرکز دولتی، غیر دولتی و پیام نور تحصیل می کند.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.