به گزارش ایرنا توکل حیدری روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: 150 نفر از این تعداد در ارومیه و مابقی در شهرستان های استان زندانی هستند و ستاد دیه این استان در سال گذشته 220 میلیارد ریال برای آزادی 301 زندانی پرداخت کرده است.
وی افزود: در سال گذشته 37 درصد مبالغ از طریق گذشت شاکیان، هفت درصد از طریق آورده خود زندانیان و مابقی از طریق کمک های مردمی جمع آوری شده بود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: برای اینکه این نهاد بتواند مبلغی از جرائم را تهیه و برای زندانیان هزینه کند، جشن گلریزان در تمامی شهرستان ها برگزار می شود و تاکنون در سه شهرستان برپا شده است.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال حدود 20 جشن گلریزان در شهرستان های مختلف به ویژه ارومیه برگزار می شود که بخش عمده آنها باقی مانده است.
حیدری ادامه داد: جشن بزرگ گلریزان ارومیه در 12 خرداد جاری در زندان مرکزی این شهر برگزار می شود و علاقه مندان و خیران می توانند در آن شرکت کنند.
به گزارش ایرنا در 20 سال گذشته و با کمک خیران بیش از چهار هزار و 809 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند.
سامانه موبایلی ستاد دیه استان برای دریافت کمک های مردمی راه اندازی شده است و در دسترس همه شهروندان قرار دارد؛ این سامانه به شماره #7777044*780* برای استفاده شهروندان فعال شده است و شماره کارت مجازی 4861-0682-6315-5894 نیز برای دریافت کمک های مردم به زندانیان جرائم غیرعمد استان از طریق کارت به کارت در اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه و دستگاه های کارت خوان در نظر گرفته شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.