به گزارش ایرنا میرعلی اکبر بنی هاشمی شامگاه شنبه در همایش جشن گلریزان میاندوآب افزود: بخشی از این نیاز مالی با گذشت شاکیان و بخش عمده ای نیز با مساعدت خیران و کمک های ستاد دیه حل می شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته 301 زندانی در استان از محل جمع آوری کمک های مردمی از بند آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه برای آزادی این تعداد زندانی به 235 میلیارد ریال بودجه نیاز بود، گفت: 37 درصد این نیاز، با جلب رضایت شاکیان، 26 درصد نیز با صدور حکم اعسار از سوی مراجع قضایی، هفت در صد از طریق آورده خانواده های زندانی و هشت درصد توسط ستاد دیه از محل جمع آوری کمک های مردمی از جمله جشن های گلریزان تحقق یافت.
وی افزود: در سال گذشته با برگزاری جشن های گلریزان در سطح استان، هفت میلیارد و 350 میلیون ریال از سوی مردم و خیّران به صورت نقد جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: از 492 زندانی واجد شرایط آزادی در استان، 60 نفر متعلق به میاندوآب است که 45 نفر از آنان به خاطر محکومیت مالی، 12 نفر به علت عدم پرداخت مهریه و 2 نفر نیز به علت دیه ناشی از حادثه رانندگی در زندان هستند.
وی با درخواست از مردم برای مشارکت در آزادی این زندانیان گفت: مبلغ مورد نیاز برای آزادی آنان 60 میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا، در این جشن، خیّران میاندوآبی 890 میلیون ریال کمک کردند.
همچنین در جشن گلریزان امسال در میاندوآب با مساعدت اعضای شورای شهر و شهردار، یک قطعه زمین متعلق به زمین های کلانتری، واقع در شهرک آیدین به ستاد دیه آذربایجان غربی اهدا شد.
ستاد مردمی دیه از سال 1369 در تهران پایه گذاری و از سال 1378 در شهرستان ها نیز راه اندازی شد و در این راستا بیش از 110 هزار نفر در سراسر کشور توسط این ستاد آزاد شده اند که از این آمار چهار هزار و 815 نفر توسط ستاد دیه آذربایجان غربی در سطح استان آزاد شده اند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.