کیومرث دانشجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر یک میلیارد و 565 میلیون مترمکعب آب در مخازن این سدها ذخیره شده است.
وی اضافه کرد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان با وجود اضافه شدن سد سیلوه و سرریز شدن آن، تنها حدود 60 میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است و بدون احتساب این سد تازه بهره برداری شده، شاهد کاهش 35 میلیون مترمکعبی در این حجم هستیم.
وی بیان کرد: آب موجود در پشت چهار سد بوکان، شهرچای ارومیه، ماکو و ارس 2 پلدشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 23، 31، 15 و یک میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، آب پشت سد آغ چای چایپاره به عنوان دومین سد بزرگ آذربایجان غربی پس از بوکان نیز در بالاترین حد خود ثابت مانده و همچون سال گذشته سرریز شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: کاهش 54 میلیون مترمکعبی مجموع آب موجود در 2 سد بزرگ بوکان و شهرچای ارومیه بیشتر از مجموع آب ذخیره شده در پشت سدهای ارس 2، قیقاج، شهید قنبری و دریک است.
دانشجو افزود: بیشترین میزان کاهش حجم آب در پشت سدهای آذربایجان غربی به سد شهرچای ارومیه با 31 میلیون مترمکعب اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 13 سد شامل سدهای بوکان، شهرچای، آغ چای، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دریک، ماکو، شهید قنبری، ارس 2، قیقاج و سیلوه در آذربایجان غربی آبگیری شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.