کیومرث دانشجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان مشابه سال گذشته آب موجود در پشت سدهای آذربایجان غربی، 987 میلیون مترمکعب بود که امسال با رشد 178 میلیون مترمکعبی مواجه است.
وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی 13 سد درحال بهره برداری وجود دارد که از این تعداد، آب ذخیره سازی در پشت 6 سد بیشتر از سال گذشته و هفت سد کمتر از سال گذشته است.
وی اظهار کرد: بیشترین آب ذخیره سازی شده در پشت سدهای آذربایجان غربی مربوط به سد بوکان بوده و در حال حاضر 513 میلیون مترمکعب آب در این سد وجود دارد.
وی بیان کرد: این سد نسبت به زمان مشابه سال گذشته با رشد 128 میلیون مترمکعبی و 33 درصدی آب ذخیره شده مواجه است که رقم بسیار خوبی در این فصل به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: پس از سد بوکان، سدهای آغ چای، مهاباد و شهرچای به ترتیب با 190، 147 و 127 میلیون مترمکعب بیشترین آب پشت سدهای استان را به خود اختصاص داده است.
دانشجو با اشاره به کاهش چهار میلیون مترمکعبی آب پشت هرکدام از سدهای آغ چای و شهرچای در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: میزان آب موجود در پشت این سدها به ترتیب190 و 127 میلیون مترمکعب است در حالی که در زمان مشابه سال گذشته 194 و 131 میلیون مترمکعب آب در پشت این سدها وجود داشت.
وی از رهاسازی آب پشت سدهای 134 میلیون مترمکعب از پشت سه سد ارومیه، مهاباد و بوکان به سمت دریاچه ارومیه خبر داد و اضافه کرد: 70 میلیون مترمکعب از سد بوکان، 52 میلیون مترمکعب از سد شهرچای ارومیه و 12 میلیون مترمکعب از سد مهاباد به سمت دریاچه رهاسازی می شود که بخشی از این کار صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، 13 سد بوکان، مهاباد، شهرچای ارومیه، حسنلو نقده، زولا و دریک سلماس، ساروق تکاب، ماکو، شهید قنبری، ارس 2، آغ چای، قیقاج و سیلوه در آذربایجان غربی وجود دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.