کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته 152.2 میلیمتر بود که امسال به 188.7 میلیمتر رسید و رشد 36.5 میلیمتری را موجب شد.
وی اضافه کرد: با توجه به متوسط بارش 166.8 میلیمتری در مدت مشابه دراز مدت، شاهد افزایش 13.1 درصدی میزان بارش ها در سال جاری نسبت به متوسط درازمدت هستیم که رشدی مناسب به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در سال آبی جاری 402 میلیمتر بارش در حوضه آبریز رود زاب، 184.3 میلیمتر در حوضه دریاچه ارومیه و 142 میلیمتر در حوضه رودخانه ارس داشتیم که به ترتیب 36، 29 و هشت درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی بیان کرد: میزان بارش امسال نسبت به متوسط درازمدت در حوضه زاب، دریاچه ارومیه و ارس به ترتیب 11، چهار و 51 درصد بیشتر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان بارش های بهمن ماه امسال در مقایسه با بهمن سال گذشته بسیار بیشتر بوده به طوری که این بارش ها در حوضه دریاچه ارومیه 2.3 برابر، در حوضه زاب 2.8 برابر بوده و در حوضه ارس نیز 16 درصد افزایش نشان می دهد.
دانشجو گفت: در بهمن ماه امسال 86 میلیمتر بارش متوسط در آذربایجان غربی، 219 میلیمتر در حوضه زاب، 91 میلیمتر در حوضه دریاچه ارومیه و 40 میلیمتر بارش در حوضه رود ارس گزارش شده است.
وی افزود: بیشترین میزان بارش های صورت گرفته در سه روز گذشته به میزان 130 میلیمتر در سردشت ، 79 میلیمتر در پیرانشهر و 71 میلیمتر در هریک از شهرستان های بوکان و شاهین دژ بوده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از روز جمعه شاهد بارش های باران و برف بود و در این بارش ها که تا دیروز /یکشنبه/ ادامه داشت، همه استان از این نعمت خدادادی بهره مند شدند.
این بارش ها در کنار ایجاد مشکلات به ویژه در جاده های آذربایجان غربی، موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شد.
در اوایل بهمن ماه امسال نیز موج بارشی قوی وارد استان شده بود که بارش های خوبی را در همه نقاط آذربایجان غربی به همراه داشت.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.