کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 801 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای آذربایجان غربی وجود داشت که امسال 90 میلیون مترمکعب کمتر است.
وی اضافه کرد: امسال سد سیلوه نیز به جمع سدهای 12 گانه آذربایجان غربی افزوده شده و مخزن این سد دارای 16 میلیون مترمکعب آب است.
وی اظهار کرد: بیشترین آب موجود در پشت سدهای استان به سد بوکان با 198 میلیون مترمکعب اختصاص دارد که این میزان نیز 21 درصد و 52 میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: سد آغ چای با 174 میلیون مترمکعب، شهرچای ارومیه با 144 میلیون مترمکعب و سد مهاباد با 63 میلیون متر مکعب پس از سد بوکان بیشترین آب را در مخازن خود دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: به جز سدهای مهاباد و ارس 2 در دیگر سدهای استان با کاهش آب پشت سد روبرو هستیم که نشان دهنده بارش های کم در استان است.
دانشجو اظهار امیدواری کرد که با بارش های پیش بینی شده در روزها و هفته های آینده شاهد افزایش آب موجود در پشت سدهای استان باشیم.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 13 سد شامل سدهای بوکان، شهرچای، آغ چای، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دریک، ماکو، شهید قنبری، ارس 2، قیقاج و سیلوه در آذربایجان غربی وجود دارد.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور **انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.