به گزارش ایرنا، سیدمحمد عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اتمام طرح مطالعات سدغازان خوی افزود: در صدد تخصیص اعتبار برای ساخت این سد در راستای کاهش هدررفت آب های سطحی در این شهرستان هستیم.
وی با بیان اینکه باید برای مهار بخشی از آب رودخانه الند نیز تدابیری اندیشیده شود، گفت : در حال حاضر سد انحرافی بویلاپوش برای انحراف آب این رودخانه و آبیاری 6 هزار 500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه با 70 درصد پیشرفت در دست اجراست.
وی افزود: متاسفانه برای جلوگیری از هدررفت آب در خوی تاکنون سدی ساخته نشده و تنها طرح تغذیه فیرورق و آب بندهای قوروق و قطور وجود دارد که جوابگوی آب های سطحی در این شهرستان نیست.
فرماندار خوی از اجرای طرح مسدود کردن چاه های غیر مجاز در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال با مسدود کردن 39 حلقه چاه غیر مجاز بیش از یک میلیون و 600 هزار متر مکعب آب زیرزمینی در دشت خوی صرفه جویی شده است.
عابدی با اشاره به فعالیت یک هزار و 650 حلقه چاه مجاز در شهرستان خوی افزود: امسال با اجرای طرح های مختلف 31 میلیون متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی این شهرستان صرفه جویی شده است.
به گزارش ایرنا، دشت خوی در شمال آذربایجان غربی از چند سال پیش به علت کمبود منابع آب های زیر زمینی برای حفر چاه کشاورزی، دشت ممنوعه اعلام شده است.
احداث سد غازان چای علاوه بر ذخیره سازی 150 میلیون مترمکعب آب، بیش از 30 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد.
زمین های کشاورزی خوی یکی از مستعد ترین زمین های کشاورزی در استان آذربایجان غربی می باشد.
7133/2093 ** خبر: سعید فرجی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.