کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال 1396 حدود چهار درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته در چنین روزی یک میلیارد و 310 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای آذربایجان غربی وجود داشت.
وی اضافه کرد: امسال سد سیلوه نیز به جمع سدهای این استان اضافه شده و مخزن این سد در زمان حاضر دارای 39 میلیون مترمکعب آب است.
وی اظهار کرد: بیشترین آب موجود در پشت سدهای استان به سد بوکان با 626 میلیون مترمکعب اختصاص دارد که این میزان نیز حدود نیم درصد و به میزان سه میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: سد آغ چای چایپاره با 206 میلیون مترمکعب، سد مهاباد با 165 میلیون مترمکعب و سد شهرچای ارومیه با 128 میلیون مترمکعب پس از سد بوکان بیشترین آب را در زمان حاضر دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان حاضر حجم آب در پشت سدهای حسنلو نقده، زولا و دریک سلماس و همچنین سد ماکو کاهش یافته که نشان دهنده کاهش بارندگی در این مناطق است.
به گفته وی بیشترین میزان کاهش آب سدهای استان مربوط به سد ماکو در حوضه آبریز ارس و سد حسنلو نقده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده و آب هر یک از این سدها 17 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 13 سد شامل سدهای بوکان، شهرچای، آغ چای، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دریک، ماکو، شهید قنبری، ارس 2، قیقاج و سیلوه در آذربایجان غربی آبگیری شده است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.