مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از رها سازی ۲۴۹ میلیون مترمکعب آب به  پیکره دریاچه ارومیه خبر داد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به رهاسازی ۲۴۹ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به پیکره دریاچه ارومیه افزود:۵۲ میلیون متر مکعب از سد شهر چای ارومیه، ۱۷۰ میلیون مترمکعب از سد شهید کاظمی بوکان، ۱۲ میلیون مترمکعب از سد مهاباد و ۱۵ میلیون مترمکعب از سدساروق تکاب به پیکره دریاچه ارومیه از اول اسفند۹۶ تا ۱۵ فروردین سالجاری رهاسازی شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ابلاغی،امسال  ۲۸۵ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود.

سرخوش با اشاره به میزان اعتبارات ابلاغی ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۶ افزود: از ۸۲۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به ستاد دریاچه ارومیه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و به دستگاههای اجرایی پرداخت شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در اذربایجان غربی با بیان اینکه ترازفعلی دریاچه ارومیه در تاریخ 19 فروردین ۹۷، ۱۲۷۰.۷۴ سانتی متر است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲سانتی متر کاهش داشته یادآورشد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۲۷۶ کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته ۲۳ کیلومتر کاهش داشته است.

سرخوش بااشاره به احیای دریاچه ارومیه از طریق فاینانس خارجی اظهار کرد:تا کنون هیچ کمک ارزی برای احیای دریاچه ارومیه جذب نشده، فاینانس خارجی پروسه ای زمان بر است که امیداست با استفاده از این ظرفیت روند احیای دریاچه ارومیه سرعت گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.