مهران میرزایی روز شنبه در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: این امر با هدف ارتقای شاخص های سلامتی در استان به اجرا در می آید و دانشجویان برای اجرای هرچه بهتر آن، نقش بسیار موثری دارند.
وی با اشاره به ظرفیت ارزشمند تشکل ها و کانون های دانشجویی اضافه کرد: دانشجویان دارای انگیزه و توان مضاعف و بی ریا همراه با انرژی جوانی هستند و همین امر کار در حوزه اجتماعی کردن سلامت را تسهیل می کند.
وی بیان کرد: در تحقق سلامت 20 درصد حوزه بهداشت و درمان، 30 درصد رفتارهای سالم مردم با تغذیه سالم و تحرک و 50 درصد عوامل اجتماعی و اقتصادی موثر است و به همین دلیل نقش دانشجویان به عنوان افراد فرهیخته جامعه می تواند در بهبود وضعیت اجتماعی بسیار مثمرثمر باشد.
وی بیان کرد: در راستای آگاهی بخشی به مردم اقداماتی نظیر پیام گزاران سلامت، شورای پیام رسان سلامت، خانه مشارکت و اندیشگاه سلامت در آذربایجان غربی انجام شده است.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: دانشجویان در خط مقدم اجتماعی کردن طرح های سلامت قرار دارند و با توجه به تجربه های خوب گذشته، می توانند موثرترین قشر در توسعه شاخص های سلامتی جامعه باشند.
شهرام خادم وطن افزود: پتانسیل بالای دانشجویان برای اجتماعی کردن سلامت را می توان در اجرای طرح هایی نظیر سفیران سلامت، فعالیت های جهادی در مناطق محروم، طرح کمپین پیشگیری از هپاتیت، برنامه های اجرایی در حوزه محیط زیست و طرح الگوی مصرف به سبک زندگی ایرانی و اسلامی مشاهده کرد.
وی اضافه کرد: دانشجویان با ایده های خلاقانه و نو در حوزه های مختلف سلامت می توانند یاور جدی دانشگاه علوم پزشکی استان در اجتماعی کردن سلامت و ارتقای دانش و آگاهی های سلامت مردم استان باشند.
وی ادامه داد: تاکنون از ظرفیت دانشجویان در این خصوص به خوبی بهره برداری نشده ولی در صدد هستیم از این ظرفیت بهره برده و زمینه ارتقای شاخص های بهداشتی را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه در خصوص همکاری دانشجویان در طرح های جهادی و اختصاص کلینیک های سیار دندانپزشکی در طرح های جهادی و داوطلبانه، ارائه خدمات رایگان درمانی دانشجویان در مناطق محروم، همکاری در راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سوختگی، پیشگیری از اعتیاد با مشارکت دانشجویان و همکاری سفیران سلامت در حوزه اجتماعی بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، اجتماعی کردن سلامت یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت و درمان است و وزارت بهداشت با اجتماعی کردن سلامت، تمام نهادها و آحاد جامعه را برای توجه به موضوع سلامت فرا می‌خواند و با این رویکرد نه تنها وزارت بهداشت، بلکه تمام نهادها، درگیر حوزه سلامت می‌شوند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.