جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن در نظر داریم رشته بهداشت عمومی را نیز از سال تحصیلی آینده به این چهار رشته اضافه کنیم.
وی اضافه کرد: این دانشکده با هدف ایجاد یک قطب بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی در شمال آذربایجان غربی برای رشد و توسعه علم پزشکی و تامین نیازهای بخش خدمات درمانی با مصوبه وزارت بهداشت و درمان در خوی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: ساختار این دانشکده مشخص شده و از امسال دارای بودجه اختصاصی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، ارتقای حوزه بهداشت و درمان در کشور و آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: ایجاد دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی از جمله برنامه های دولت در استان بود که به ثمر نشست و علاقه مندان به ویژه در شمال استان می توانند از این ظرفیت آموزشی بهره ببرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ایجاد دانشکده های مستقل در جنوب استان نیز مد نظر قرار دارد که در حال بررسی شرایط لازم در شهرستان های جنوبی هستیم .
آقازاده افزود: یکی از اهداف مهم استقلال دانشکده ها مدیریت بهینه منابع اعم از منابع مالی، پرسنلی و تجهیزاتی است .
به گزارش ایرنا، پیشتر دانشکده پرستاری و بهداشت در خوی فعالیت می کرد ولی با تدابیر دولت تدبیر و امید و تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان، این دانشکده ایجاد شده است و از سال تحصیلی آینده به نام دانشکده علوم پزشکی خوی دانشجو می پذیرد.
خوی، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است که در شمال استان قرار دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.