به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، رسول انتظار مهدی گفت: نیکوتین سیگار و تنباکو به سرعت جذب خون می شود و ظرف ۳۰ ثانیه به مغز رسیده و روی سلول های عصبی فرد تاثیر می گذارند.

وی افزود: مقایسه نتایج گزارش وضعیت عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در کشور و استان نشان می دهد که درصد افراد سیگاری در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده و سن شروع مصرف سیگار در آذربایجان غربی در حدود یکسال کمتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: با مصرف سیگار به طور متوسط ۱۳ سال از عمر سیگاری های بزرگسال کاسته می شود و اطرافیان و به ویژه کودکان نیز آسیب می بینند.

انتظار مهدی گفت: قرار گرفتن در معرض دود دخانیات در کودکان با سنین پایین موجب افزایش عوارض ناشی از استعمال دخانیات و به تبع آن افزایش سرانه مراقبت های بهداشتی در جامعه می شود.

وی در خصوص استعمال دخانیات والدین در حضور فرزندان هشدار داد و افزود: کودکانی که از سنین پایین در معرض دود سیگار قرار دارند، در سن جوانی بیشتر از فردی که در ۳۰ سالگی دخانیات مصرف کرده است از عوارض دخانیات رنج خواهد برد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: ۲۹.۵۴ درصد کودکان استان حداقل هفته ای یکبار در معرض دود دسته دوم قرار می گیرند که این آمار در کشور به طور متوسط به ۲۸.۸۶ درصد می باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667900
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.