به گزارش ایرنا، محمد امین سازگارنژاد روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی افزود: باید در کنار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه به مسئله حفظ و پایداری فرصت های اشتغال نیز توجه شود.
وی با اشاره به اینکه امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، گفت: لازمه تحقق این شعار توجه ویژه به انسان ایرانی و نیروی کار ایرانی است.
وی افزود: با توجه به این مسائل و پایداری اشتغال ایرانی می توان مسیر رشد و تعالی کشور را فراهم کرد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تسهیل اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد و امکانات به صورت عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود.
سازگارنژاد گفت: در زمینه توسعه مناطق محروم و توزیع عادلانه امکانات، مدیران دستگاه های اجرایی مربوط و بانک ها با نگاه ارتقایی موجبات توسعه را فراهم کنند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامانده از دولت گذشته افزود: متاسفانه در دولت قبل 200 هزار میلیارد ریال از کشور خارج شد و دیگر برنگشت و این ضربه بزرگی را به اقتصاد و اشتغال کشور وارد کرد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها هدف توجه به اشتغال پایدار روستایی است.
محمد مهدی شهریاری ادامه داد: در راستای اعطای تسهیلات بانکی برخی از بانک ها بسیار ضعیف عمل کرد و تا هفته آینده فرصت دارند به طرح های مصوب شورای اشتغال استان تسهیلات اعطا کنند.
وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود در سامانه کارا برخی از طرح های اشتغال زایی نتوانستند از خدمات بهره مند شوند که باید در اسرع وقت مشکلات این سامانه نیز توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل و فصل شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه نمایندگان بانک ها و مدیران استانی به بیان مشکلات و نظرات خود در راستای حل برخی از معضلات پرداختند.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط دولت برای اشتغالزایی فراگیر در استان تخصیص یافته که با اعطای این تسهیلات زمینه اشتغال بیش از 70 هزار نفر فراهم می شود.
2093/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.