به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید مازندرانی روز چهارشنبه درجلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس افزود: سهمیه اشتغال امسال از محل تسهیلات پیش بینی شده برای رونق تولید، طرح های اشتغال فراگیر، اعتبارات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی محقق می شود..
وی گفت: سهمیه اشتغال گلستان در سال 96 تعداد 19 هزار و 400 شغل بود که با تلاش های صورت گرفته از سوی ادارات و نهادها و بخش خصوصی این استان، تعداد 21 هزارو 185 شغل ایجاد شد.
مازندرانی اضافه کرد: با وجود اشتغال ایجاد شده در گلستان، نرخ بیکاری این استان در سال گذشته 12،3 درصد بود که در مقایسه با سال 95 و با توجه به ورود بیکاران جدید، تنها یک صدم درصد کاهش داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتاکید بر ضرورت استفاده از تسهیلات پیش بینی شده سال 96 در حوزه اشتغال از سوی کارآفرینان و سرمایه گذاران، یادآور شد: به دلیل دیر ابلاغ شدن این تسهیلات، آخرین مهلت بهره مندی و جذب آن پایان تیرماه امسال است.
مازندرانی با اشاره به پرداخت حدود 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گلستان درسال 96گفت: علاوه بر این تسهیلات، مبلغ چهار هزارو 270 میلیارد ریال در قالب طرح های اشتغال فراگیر، چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر و 200 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای این استان پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای بیشتر تسهیلات پیش بینی شده، طرح های اشتغالزایی توسط ادارات و نهادهای استان گلستان تهیه و در کارگروه های شهرستانی و استانی تصویب و به بانک ها ارسال شده است.
مازندرانی باتاکید برضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به عنوان یک اولویت کاری، تصریح کرد: ادارات و نهادهایی که طرح های اشتغالزایی معرفی شده آنان به بانک ها ارسال شده باید پیگیری های لازم را برای پرداخت آن انجام دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با قدردانی از تلاش ادارات و نهادها گلستان و شهرستان ها برای تحقق سهمیه اشتغال سال 96، برلزوم شناسایی فرصت های اشتغالزایی بویژه درحوزه های گردشگری، سلامت و درمان، ورزش، گیاهان دارویی در مناطق روستایی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی مدیران این شهرستان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار همکاری بیشتر بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.