سیدناصر حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مهمترین مشکل تعاونی های غیر فعال را نقدینگی و تسهیلات عنوان کرد و افزود:بسیاری از این تعاونی ها با رفع مشکل نقدینگی ظرفیت بازگشت به چرخه کار و تولید را دارند.
و به نقش اثر گذار بانوان در طرح های اشتغالزا و تعاونی در اندیمشک اشاره کرد و گفت: 20 درصد تعاونی های فعال اندیمشک در دست بانوان بوده که در زمینه های مختلف صنایع دستی ، قالی بافی ، پوشاک و پخت نان فعالیت دارند.
رئییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک همچنین از تصویب 11 شرکت تعاونی جدید در کمیته فنی استان خوزستان خبر داد و گفت: تصویب این تعداد تعاونی که در مرحله معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات هستند حرکتی قابل توجه در راستای اشتغال و کار آفرینی در شهرستان اندیمشک می باشد.
وی با بیان اینکه پارسال 32 شرکت تعاونی در اندیمشک ثبت شده یا در مرحله ثبت می باشند گفت: نیمی از این شرکت های تعاونی را بانوان تشکیل داده که بیانگر شوق بانوان اندیمشکی برای تولید ، اشتغال و کار آفرینی است.
حسینی از اندیمشک به عنوان قطب قالی بافی استان خوزستان نام برد و گفت: تنها در یک شرکت تعاونی قالی بافی در بخش الوار گرمسیری این شهرستان بیش از 100 بانو مشغول بکار شده و به بافت قالی مشغول هستند ضمن اینکه این شرکت تعاونی به عنوان شرکت تعاونی برتر در سطح استان و ملی شناخته شده است.
**تشکیل ستاد جذب سرمایه گذاری در اندیمشک
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک همچنین از تشکیل ستاد جذب ، تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش این ستاد تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در این شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود است.
وی در ادامه به انجام یکهزار و 600 مورد بازرسی کار از واحدهای کارگری این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این بازرسی ها در کاهش اختلاف کارگری و کارفرما و نیز کاهش حوادث کارگری موثر بوده است.
حسینی افزود: در حوزه روابط کار نیز این اداره در سال گذشته به موفقیت هایی دست یافت و توانست زمان رسیدگی به شکایات را بین 10 تا 20 روز کاهش دهد ضمن اینکه 25 درصد پرونده ها نیز به سازش منجر شده است که این شاخص ها موجب شد تا اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک در سال گذشته در حوزه روابط کار در استان برتر شناخته شود.
وی همچنین از اجرای 30 برنامه مختلف و متنوع در هفته کارگر در اندیمشک و در واحدهای کارگری این شهرستان خبر داد.
پنجم تا 11 اردیبهشت ماه هفته کارگر نامگذاری شده است.
6068/7281
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.