به گزارش ایرنا رضا حسینی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: برخی از واحدهای تولیدی راکد و بدهکار امکان ادامه فعالیت ندارد و فهرست این واحدها باید توسط بانک ها احصا شود.
وی اضافه کرد: پس از آماده شدن فهرست این واحدهای بدهکار، کتابچه مربوط به آنها تهیه و در قالب همایشی در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد تا از طریق فروش این واحدها، زمینه رونق تولید فراهم شود.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح بانک ها به طلب خود می رسند و رونق تولید و ارتقای شاخص های اشتغال نیز در استان محقق می شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از فعالیت قابل توجه برخی از بانک های استان در اعطای تسهیلات رونق تولید طی سال گذشته بیان کرد: بانک های صادرات، کشاورزی و سپه فعالیت بسیار خوبی داشتند که در جلسات بعدی از آنان تجلیل می شود.
حسینی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته رتبه آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات رونق تولید طی سال 1396 نسبت به سال 1395 بهتر شده که مهمترین عامل این امر فعالیت مناسب این سه بانک و برخی بانک های دیگر است.
وی افزود: البته تعدادی از بانک ها نیز عملکرد مناسبی در این خصوص نداشتند که امیدواریم امسال این روند بهبود یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تسهیلات رونق بخش تولید در استان طی سال گذشته ادامه داد: پارسال چهار هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات در این قالب در اختیار 345 واحد و طرح قرار گرفت.
جعفرصادق اسکندری اضافه کرد: از نظر تعداد تسهیلات پرداختی در سال گذشته رتبه یازدهم و از نظر میزان تسهیلات رتبه پنجم کشوری را کسب کردیم.
وی اظهار کرد: بانک های کشاورزی، صادرات، سپه، سینا و تجارت بیشترین سهم را در اعطای تسهیلات رونق تولید طی سال گذشته در استان داشتند.
به گزارش ایرنا، کارگروه رفع موانع تولید با هدف کاهش مشکلات واحدهای تولیدی، به مدار بازگشتن واحدهای راکد و نیمه فعال و اتمام طرح های نیمه تمام دارای شرایط از 2 سال گذشته به اهتمام دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.