به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری، یکشنبه در بیست و نهمین جشنواره امتنان و تقدیر از کارگران نمونه استانی، گروه های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد: یکی از توفیقات دولت این است که اکنون تشکلهای کارگری و کارفرمایی همه اختلافها را پشت سر گذاشته و بر سر دستمزد کارگران به توافق رسیده اند.
وی اظهار کرد: هم اینک کف حقوق هر کارگر در ماه یک میلیون و 111 هزار تومان است که البته این میزان با تورم همخوانی ندارد و تلاش می شود دستمزد کارگران متناسب با مخارج زندگی شود.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پارسال 700 هزار شغل در کشور ایجاد شد و معادل آن 700 هزار دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر شد، گرچه می پذیریم که همه مشاغل ایجاد شده، ممکن است پایدار نباشند.
حجت الاسلام شهسواری، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از دیگر توفیقات دولت دوازدهم ذکر و بیان کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل 500 هزار تومان در ماه به یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: یک میلیون و 200 هزار کارگر از جمعیت 40 میلیونی کارگران کشور در 180 هزار واحد تولیدی و صنعتی این استان فعالیت دارند.
محمد سنجری اظهار کرد: جامعه کارگری موثرترین قشر در توسعه اقتصادی و پیشگام در عرصه اقتصادی و خط مقدم همه عرصه ها است و خلاقیت، تعهد، پشتکار و ولایت مداری جزو ویژگی های این قشر است.
وی بیان کرد: دولت فعالیت های زیادی را برای حفظ منزلت کارگر و حفظ شغل آنها شامل تعدیل موانع حوزه کار و کارگر، اصلاح قوانین و حمایت از نیروی کار، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و حفظ مشاغل و بهبود روابط خارجی انجام داده است.
وی اظهار کرد: در این دولت دستمزد کارگران افزایش یافت هرچند این دستمزد در شان و منزلت کارگران نیست اما بسیاری از عقب ماندگی ها در این حوزه توسط دولت جبران شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور، ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و حفظ اشتغال، حسن خلق و تخصص و امانت داری از سوی کارگران، ارتقای کیفی تولید و ارائه خدمات پس از فروش را از سوی مردم و کارگران مورد تاکید قرار داد.
سنجری خاطرنشان کرد: پارسال 123 هزار و 900 هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد شد، نرخ بیکاری در استان 2 درصد کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی 2 درصد افزایش یافت.
وی افزود: پارسال 300 میلیارد تومان در حوزه مشاغل خرد خانگی، 300 میلیارد تومان در حوزه مشاغل روستایی، 18 هزار میلیارد تومان از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 96 در خراسان رضوی پرداخت شد.
وی بیان کرد: پارسال به 13 هزار شکایت در مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرمایی خراسان رضوی رسیدگی، 9 طرح طبقه بندی در حوزه مشاغل استان اجرا و 24 هزار مورد بازرسی برای تامین امنیت و حفظ سلامت کار استان انجام شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال حوادث حوزه کارگری استان 13 درصد کاهش یافت، 16 هزار مقرری بگیر بیمه کارگری در استان وجود داشت که در مدت مذکور 2 هزار و 600 نفر برگشت به حوزه کار داشتند.
سنجری افزود: پارسال 16 طرح ملی در حوزه های اجتماعی توسط اداره کل کار استان اجرا شد که از محل آن 19 هزار نفر از بیکاران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و 11 هزار نفر بیکار نیز از امکانان رفاهی بهره مند شدند و در این مدت 106 مسابقه ورزشی نیز برای کارگران استان برگزار شد.
وی درباره بیست و نهمین جشنواره امتنان خراسان رضوی گفت: در این جشنواره 2 هزار و 35 واحد تولیدی استان ثبت نام کردند که از آن میان 6 نفر به عنوان کارگر نمونه، 6 گروه کارگری نمونه و 13 واحد تولیدی نمونه انتخاب شدند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.