به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد، افزود: دولت باید در کردستان اقتصاد سیاسی را حاکم کند تا کم کاری در دورانی که سرمایه گذاری در استان با مشکلاتی همراه بود، جبران شود.
وی اضافه کرد: توسعه کردستان می تواند وضعیت اشتغال را در این استان بهبود ببخشد و زمینه را برای اشتغال بخش زیادی از نیروهای فعال فراهم کند البته برای توسعه همه جانبه نیاز به سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: سهم اعتبارات تخصیص یافته به اشتغال استان کردستان عادلانه و متناسب با مزیت های منطقه است.
حسین فیروزی افزود: برای اولین بار طرح فراگیر اشتغال کشور به موضوع اشتغال بر اساس مزیت های منطقه، منابع و اعتبارات مورد توجه قرار گرفته است.
وی سهم اشتغال استان را از اشتغال فراگیر کشور 6 هزار و 420 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این زمینه 22 هزار و 295 نفر در رسته های منتخب در نظر گرفته شده است.
وی اظهارکرد: در اشتغال مورد نظر در زمینه های ای تی، ای سی تی، گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن مورد مطالعه قرار گرفته است.
وی سهم بخش کشاورزری را 963 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 100 درصد این اعتبارات به بانک کشاورزی استان اختصاص یافته است.
فیروزی سهمیه بانک ملی استان کردستان را هزار و 284 میلیارد ریال، سهمیه بانک سپه را 803 میلیارد ریال، بانک رفاه 642 میلیارد ریال ، 642 میلیارد ریال بانک صادرات و 803 میلیارد ریال بانک تجارت اعلام کرد.
وی اظهارکرد: تاکنون هزار و 293 طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال اختصاص یافته است.
در ادامه این نشست برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان معرفی شد و از خدمات احمد رشیدی تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه و پنجشنبه ششم و هفتم دی در کردستان حضور خواهد داشت، کلنگ زنی و بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر 2 روزه است.
شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال استان، بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی و منطقه ویژه اقتصادی بانه و شرکت در شورای اداری شهرستان بانه از جمله برنامه های علی ربیعی در این سفر است.
از دیگر برنامه های ربیعی در سفر به استان کردستان، شرکت در آیین کلنگ زنی معدن طلا و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و نشست شورای اداری شهرستان های سقز است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع مساحت بوده و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگاران: عبدالله رحمانی و شیوا اردلان منش**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102/ 7352
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.