سید حسن حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهدا 350 تن سیمان از شهرستان های خوی و ارومیه، 100 تخته فرش، 500 متر سنگ و یک کیلو و 200 گرم طلا نیز از دیگر کمک های مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات در این مدت بوده است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی در بازسازی یکهزار مترمربع از صحن عقیله بنی هاشم در کربلا و همچنین یکهزار مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مشارکت دارد.
حسینی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان جمع آوری هفت میلیارد تومان جهت بازسازی بقاع متبرکه در مدت سه سال از 1396 تا 1398 شمسی را متعهد شده و تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان از این رقم را جمع آوری و پرداخت کرده است.
حسینی به مشارکت آذربایجان غربی در بهسازی و بازسازی بزرگترین پروژه جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بهسازی و بازسازی صحن زیارتی حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به عنوان بزرگترین پروژه جهان اسلام رو به اتمام است و در اربعین امسال برای اسکان و پذیرایی از 100 هزار زائر آماده می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی افزود: این ستاد برای بهسازی و بازسازی حرم مطهر سامرا نیز اعلام آمادگی کرده و تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای این امر اختصاص داده است.
حسینی اظهار کرد: آذربایجان غربی در اربعین سال جاری روزانه به 24 هزار زائر اسکان می دهد و از آنان پذیرایی می کند.
وی افزود: در اربعین سال گذشته نیز آذربایجان غربی با صرف سه میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه، 14 موکب داشته و روزانه 30 هزار نفر را تغذیه و اسکان داده است.
وی از علاقه مندان به راه اندازی موکب خواست تا برای دریافت مجوز به عتبات عالیات شهرستان ها و مرکز استان مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم پروانه فعالیت دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی سال گذشته در امر کمک رسانی برای بازسازی عتبات عالیات رتبه 10 کشوری را به خود اختصاص داد؛ این ستاد در 14 شهر استان دارای نمایندگی است.
همچنین ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی در برنامه سال 1396 تعهد کرده بود تا برای بازسازی عتبات عالیات 90 میلیارد ریال هزینه کند که این امر تحقق یافته است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.