به گزارش ایرنا نیچران بارزانی روز چهارشنبه در همایش گسترش روابط تجاری بین ایران و اقلیم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اربیل، افزود: مبادلات تجاری بین ایران و اقلیم کردستان بین 6 تا 6.5 میلیارد دلار در سال است که بیشتر آن به واردات از ایران مربوط می شود.
وی همچنین با تاکید بر گسترش روابط تجاری اقلیم کردستان عراق با ایران، گفت: اقلیم کردستان در تلاش برای جلب حمایت دولت عراق و ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک با ایران در مرز پرویزخان است.
نخست وزیر اقلیم کردستان در ادامه به اهمیت روابط تجاری بین ایران و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از 135 کارگاه تولیدی ایرانی در اقلیم کردستان فعالیت دارد.
وی همچنین از تجار ایرانی و عراقی خواست تا جهت گسترش روابط تجاری 2 طرف تلاش کنند و گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ایران در این منطقه متعهد هستیم.
به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران از طریق سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق دارای مرزهای زمینی است.
معابر غیررسمی اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران شامل 'کیله' و 'قاسم رش' در سردشت از توابع آذربایجان غربی، 'سیرانبند' بانه از توابع کردستان و 'نوسود' و 'پشته' از توابع کرمانشاه است.
همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق صبح امروز چهارشنبه در اربیل به مدت 2 روز آغاز بکار کرد؛ هیات ایرانی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی استانداران آذربایجان غربی و تهران و فرمانداران شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت در این همایش حضور یافته است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.