خلیل حیدری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: این میزان ترانزیت از نظر ارزش 23 درصد و از نظر وزنی نیز 27درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
او عمده کالاهای ترانزیت خارجی ورودی به گمرک پرویزخان را مازوت، نفتا و کاندانسیت عنوان کرد.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه گفت: در 11 ‌ماه سپری شده از سال جاری همچنین 57هزار و 931 نفر مسافر از طریق گمرکات پرویزخان، خسروی و گمرک فرودگاه کرمانشاه وارد کشور شده است که شمار مسافران ورودی از طریق گمرک پرویزخان 41 هزار و 963 نفر می باشد.
حیدری افزود: در مدت یاد شده تعداد مسافران ورودی از طریق گمرک خسروی 14هزار و 670 نفر و تعداد مسافران ورودی گمرک فرودگاه کرمانشاه نیز یک هزار و 298 نفر می باشد.
وی آمار مسافران خروجی از طریق گمرکات خسروی و پرویزخان و گمرک فرودگاه کرمانشاه را 47 هزار و 551 نفر عنوان کرد و افزود: در این مدت شمار مسافران خروجی از طریق گمرک پرویزخان 35 هزار و 214 نفر، تعداد مسافران خروجی از طریق گمرک خسروی 11 هزارو 17 نفر و تعداد مسافران خروجی گمرک فرودگاه کرمانشاه نیز یک هزار و 320 نفر می باشد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از کرمانشاه به عراق صادر می شود که بیش از 50 درصد کل صادرات ایران به این کشور را تشکیل می دهد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.