معاون وزیر اقتصاد کشور گفت: پایش فضای کسب و کار بسترساز توسعه است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید حسین میرشجاعیان حسینی در نشست تخصصی بهبود فضای کسب و کار و معرفی سامانه دادور که در ارومیه برگزارشد، پیاده سازی سیستم هوشمند مدیریت و کنترل محیط کسب و کار را  یکی از روش های کشورهای پیشرفته برای توسعه دانست و تصریح کرد: مرکز ملی پایش محیط کسب و کار طی مصوبه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وظیفه صدور یکپارچه استعلامات کشور را برعهده دارد .

وی اظهار کرد:سامانه اطلاع رسانی مجوز های کشور (سام)،سامانه الکترونیکی دریافت شکایات و رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوز کسب و کار (دادور)،سامانه پایگاه اطلاعات مجوز ها و استعلامات کشور(نما)،سامانه فوریت های محیط کسب و کار (یاور) از جمله سیستم های خدمات رسان مرکز ملی پایش محیط کسب و کار مدیریت و کنترل محیط کسب و کار هستند.

معاون وزیر اقتصاد کشور خاطر نشان کرد:با راه اندازی سیستم های سام،یاور،دادور و نما افراد اطلاعات، شکایات و سوال ها خود را از این سامانه ها پیگیری کرده و چون هر فرد یک کارتابل مجزا دارد باعث به وجود آمدن یک نظام یک پارچه مدیریتی می شود.

میر شجاعیان با اشاره به اینکه در جهت بهینه سازی زمان استعلامات 2هزارو 100 عنوان مجوز در بین دستگاه های کل کشور شناسایی شده است افزود:با تهیه پایگاه های مجوز و بررسی مجوز های دستگاه های اجرایی تعداد 500 عنوان مجوز در کل کشور حذف یا ادغام شدکه بیشتر به صورت صوری بودند .

  وی اظهار کرد: یکی از چالش های اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی استعلام بین دستگاهها بوده که حوزه استعلامات بین دستگاه ها یک حوزه رها شده است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.