امام جمعه ارومیه گفت: نباید اجازه داد تا مطالب ناصحیح به صورت وسیع پخش و آبروی افراد خدشه دار شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه هم اکنون وضعیت جامعه به گونه‌ای است که مطالب باطل در قالب زیبا در رسانه‌ها بیان شده و مردم را فریب می‌دهند افزود: متاسفانه در این صورت، ذهن مردم به باطل‌ترین موضوع رغبت یافته و عده ای راضی و عده‌ای به آن عمل می‌کنند.

وی به نقش رسانه ها در تحقق مطالبات رهبری به ویژه شعار سال اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه مطالبات رهبری را به صورت های مختلف بیان کرده و در خصوص کوتاهی مسئولان موضع گیری و مطالبه گری کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بی‌شک رسانه‌ها به عنوان زبان گویای امر به معروف، می‌توانند نقش مهمی را در جامعه ایفا کنند و در این رابطه رسانه‌ها باید تلاش کنند تا معروفات را تبلیغ کنند چون به نحو احسن می‌توانند این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام قریشی گفت: کاری را که رسانه انجام می‌دهد یک سخنران نمی‌تواند انجام دهد و هر مطلبی که به گوش مردم می‌رسد، عده‌ای قبول می‌کنند و به آن عمل می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌ها باید رسالت خود را حفظ کنند و وقتی از صحت یک موضوعی آگاهی کامل یافتند آن را انتشار دهند تا با آبروی کسی در این بین خدشه‌دار نشود.

امام جمعه ارومیه  با تاکید بر اینکه رسانه‌ها مسئولیت بزرگ، حساس، خطرناک و سنگینی بر عهده دارند افزود: مسئولیت اصحاب رسانه از این جهت خطرناک است که اگر در مسیر صحیح و درست کار کنند، تاثیر مثبتی در جامعه گذاشته و ذخیره عالم آخرت می‌شود و اگر موازین شرعی و دینی را رعایت نکنند، آرامش جامعه بر هم زده و خسارات عظیمی در روز قیامت به دنبال دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.