به گزارش ایرنا طبیعت بکر و زیبا در کنار متحرک بودن اسرارآمیز یک محوطه پوشیده از چمن در روستای 'بدرلو' که در زبان محلی به 'چملی گل' معروف است، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی تکاب در وسط این چمنزار و نیزار بزرگ، استخر آب طبیعی و در درون آب جزیره ای متحرک و پوشیده از چمن قرار گرفته که توسط باد به این سو و آن سو برده می‎شود.
امیر مطلوبی اظهار کرد: این جاذبه گردشگری در داخل دره ای سرسبز و مملو از درختان چنار، بید، نیزار و چمن قرار گرفته است و استخرش حدود 80 متر قطر دارد.
وی افزود: نزدیک شدن به محدوده آن به دلیل وجود لجن و نیزار در اطراف استخر، دشوار بوده و تنها از طرف شرق استخر یک راه باریک منتهی به کناره آب موجود است.
مطلوبی ادامه داد: جزیره متحرک 'چملی گل' تکاب با ساحل کناری دریاچه در حدود پنج متر و در بعضی از قسمت ها هفت تا هشت متر فاصله دارد.
وی با بیان اینکه این استخر جای خاصی را در فرهنگ مردم منطقه بخود اختصاص داده و با رمز و راز خاصی تعبیر می‎شود، اضافه کرد: چمن‎ متحرک وسط استخر همیشه سبز است و مردم بر این باورند که هرگاه این چمن‎ها خشک شود، خشکسالی در منطقه اتفاق می‎افتد.
مطلوبی گفت: توجه به زیرساخت های گردشگری و ایجاد راه دسترسی مناسب به این جاذبه طبیعی می تواند این منطقه را به قطب گردشگری تبدیل کند.
گردشگر تبریزی نیز در خصوص این اثر طبیعی پر رمز و راز گفت: حرکت کردن چمن برای هر گردشگری سوال برانگیز و جذاب است.
محمود ایزدی با اشاره به نبود زیرساخت های لازم گردشگری در تخت سلیمان، آبشار قینرجه و چمن متحرک تکاب، گفت: وجود زیرساخت ها و امکانات لازم همچون راه دسترسی و اقامتگاه مناسب می تواند این شهرستان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.
به گزارش ایرنا چملی گل یا چمن متحرک تکاب در 17 کیلومتری شمال شرقی این شهرستان و در روستای بدرلو از دهستان افشار بخش مرکزی واقع شده است.
وجود چمن متحرک روستای بدرلو را در فصل های بهار و تابستان به یکی از گردشگرپذیرترین روستاهای آذربایجان غربی تبدیل کرده است.
7514/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.