حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 6 بقعه و امامزاده در هر یک از شهرستان های ارومیه و خوی، پنج مکان مذهبی در میاندوآب، سه امامزاده در سلماس، 2 آرامگاه در چالدران و یک بقعه یا امامزاده در هر یک از شهرستان های چایپاره، ماکو و نقده قرار دارد.
وی اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده غریب حسن، بی بی معصومه، سراج الدین و محمد و ابراهیم (ع) در ارومیه، امامزاده اسحاق (ع)، امامزاده برگشاد و سید محمد (ع) در سلماس، امامزادگان سید تاج الدین، سید بهلول، سید محمد و سید ابراهیم در خوی، امامزاده اولیا در نقده و امامزاده تاج الدین علی در میاندوآب 13 امامزاده هستند که برای اجرای طرح آرامش بهاری انتخاب شده اند.
وی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری به منظور خدمات رسانی به زائران نوروزی از 25 اسفند آغاز شده و تا 14 فروردین ماه به اجرا در می آید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: لحظه تحویل سال، مراسم عزاداری روز شهادت امام هادی (ع)، برپایی خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون بومی و اعزامی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید به شمار می رود.
حجت الاسلام جوانبخت گفت: 27 مبلّغ بومی و اعزامی در طرح آرامش بهاری امسال در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور دارند تا در قالب خیمه‌های معرفت پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.
وی افزود: 30 باب زائرسرا با ظرفیت 180 نفر در تکیه حضرت ابوالفضل شهرستان چایپاره، هفت باب زائرسرا با ظرفیت 70 نفر در امامزاده محمد و ابراهیم (ع) و سه زائرسرا با ظرفیت 30 نفر در امامزاده غریب حسن (ع) برای اسکان زائران نوروزی آماده شده است.
به گزارش ایرنا، طرح آرامش بهاری در حدود یک دهه گذشته همزمان با ایام نوروزی اجرا شده و هزاران نفر از زائران از این طرح بهره مند شده اند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.