امام جمعه نوشین شهر گفت: مشاغل خانگی رونق بخش اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام محمد خانبابایی در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به توسعه مشاغل خانگی ادامه داد: اگر از مشاغل خانگی حمایت خوبی صورت بگیرد و موانع برطرف شود می تواند بستر مناسبی را در اقتصاد مقاومتی فراهم نماید.

وی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اشاعه فرهنگ کارآفرینی اظهار کرد: در وضعیت موجود امیدواری به پشت میز نشینی و داشتن سمت و پست سازمانی کمی ریسک پذیر است و با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی،  با حمایت دولت و تعاونی ها و بخش خصوصی مشاغل خانگی می تواند هم در اقتصاد خانوار نقش آفرینی کرده و بار ترافیکی در کلانشهر ها را کاهش دهد و همچنین در تامین اقتصاد خانوار نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام خانبابایی با اشاره به اینکه اگر حمایت جدی و آموزش مناسب در روستاها صورت گیرد روستاها می توانند نقش آفرین در ایجاد و توسعه مشاغل خانگی باشند گفت: ایجاد روستاهای محوری در مراکز بخش ها و ایجاد نمایشگاهای مناسب جهت عرضه مستقیم تولیدات روستایی و تشویق مردم برای بازدید و خرید بلاواسطه  و برنامه‌ریزی مسولین در بازاریابی محصولات و تولیدات روستاییان می تواند در اتصال به بازار و موفقیت طرح های روستایی تاثیر بگذارد.

امام جمعه نوشین شهر ادامه داد: اگر دوره های مختلف حرفه آموزی برگزار شود و به کیفی گرایی تاکید شود مشاغل خانگی می تواند مسیر توسعه و اشتغال  پایدار را فراهم نماید.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می تواند در تولید محتوا و مطالعه طرحها و ارائه راهکار و فراخوان مقالات علمی و پشتیبانی و حمایت علمی و ارائه پژوهش مناسب بستر مناسبی را جهت رشد و ارتقاء  کیفیت نقش موثری داشته باشد.

امام جمعه نوشین شهر با اشاره به عمده مشکلات طرح های مشاغل خانگی افزود: عدم توجیه طرح وعدم اطلاع رسانی کافی به خانوارهای هدف، ضعف در بازاریابی و صادرات از عمده مشکلات فعالان این مشاغل می توان عنوان کرد.

حجت الاسلام خانبابایی با تاکید براینکه از ظرفیت بانوان درعرصه فعالیت های اقتصادی کمتر استفاده شده اظهار کرد: در صنایع تولیدی و بسته بندی و دقت نظری، بانوان حساس تر و دقیق ترند و باید حضور مشارکت بیشتری در عرصه اقتصادی داشته باشند.

امام جمعه نوشین شهر ادامه داد: نقش زنان در سبد اقتصادی خانوار هم در بحث تولید و هم در بحث مدیریت مصرف و صرفه جویی نقش تعیین کننده ای است و بدون مشارکت و همکاری بانوان چنین طرحهایی با شکست مواجه می شود.

وی در آخر اضافه کرد: تشکیل تعاونی ها و صندوق های حمایتی  و اتحادیه صنفی مشاغل خانگی و دور کاری می تواند موانع تولید را برطرف کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.