به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، 'علیرضا رزم حسینی' در صد و یکمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه هشت استان بخش گلباف در تهران افزود: در راستای الگوی اجرا شده در کرمان در حوزه توسعه پایدار از حدود چهار سال قبل، امروز شاهد موفقیت های خوبی در جای جای این استان هستیم و مرتب این مهم توسط استاندار و دستگاه های ذیربط پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: در الگوی اجرایی اقتصاد مقاومتی در کرمان، فرمان امر توسعه را به بخش های غیردولتی واگذار کرده ایم و دولت بعنوان پشتیبان این مهم انجام وظیفه می کند.
وی با بیان اینکه این ایده با همکاری همه مدیران، ائمه جمعه و بخش خصوصی بوده و موفقیت آن نیز قطعا مدیون همه است اظهار کرد: کارنامه بسیار خوبی در بخش گلباف از سوی معین اقتصادی حاصل شده که در این راستا انتظار داریم بانک رسالت امر توسعه در نقاط دیگری در استان کرمان را برعهده بگیرد.
رزم حسینی پیرامون موضوع واگذاری اختیارات مجوزهای بهداشتی در خانه های کار روستایی اظهار کرد: دولت متولی استانداردهاست اما دولت در استان کرمان این آمادگی را دارد که اختیارات صدور مجوزهای بهداشتی را به خانه های کار و زندگی بخش گلباف واگذار کند ضمن آنکه مشکل بیمه مشاغل خانگی را با کمک مجلس شورای اسلامی حل خواهیم کرد.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور داوطلبانه بانک رسالت بعنوان معین اقتصادی شهرستان فاریاب اظهار کرد: 50 میلیارد تومان یارانه مردم بخش گلباف است که معلوم نیست چگونه مصرف می شود اما حضور این معین های اقتصادی و راه اندازی صندوق های خرد روستایی می تواند موجب هدفمند شدن مصرف این پول ها شود.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات شایان بانک رسالت در بخش گلباف در حوزه ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی توانست 210 شغل را در یکسال و نیم گذشته در بخش گلباف ایجاد کند.
رزم حسینی با بیان اینکه با چنین الگویی می توان غفلت های حوزه اشتغال، مشاغل خرد و اشتغال پایدار رخ داده در کشور در سالیان گذشته را برطرف کرد، اظهار داشت: 100 میلیارد دلار علاوه بر پرداخت یارانه، در کشور در قالب سوبسیدها در بخش های مختلف پرداخت می شود که می توان با چنین الگوهایی این پرداخت ها را در کشور هدفمند کرد.
وی در ادامه با اشاره به دوخت و تولید لباس های بسیار شیک، باکیفیت و قابل رقابت با برندهای معروف کشور در بخش گلباف در استان کرمان اظهار کرد: برنامه تکمیلی استان کرمان در سال جاری و 97 این است که بتوان با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برنامه های دولتی و بودجه ها را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی استان متمرکز کرده که این موضوع را در بخش گلباف به صورت پایلوت تا پایان سال جاری انجام خواهیم داد.
استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب و معرفی شده است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.