مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مشاغل خانگی با هدف مردمی کردن اقتصاد، جایگاه مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، علی آشتاب با اشاره به مزایا و معایب طرح مشاعل خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی با هدف مردمی کردن اقتصاد، جایگاه مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزایش سرمایه‌گذاری را از مزایای مشاغل خانگی دانست و افزود: در این طرح می‌توان با حذف هزینه‌های اضافی در بخش تولید و صرفه جویی در زمان شغل ایجاد کرد و بیشترین بازدهی را داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: هدف دبیرخانه و دستگاه‌های اجرایی مربوط به مشاغل خانگی تولید در این زمینه است و  اعتبارات نیز کمترین انحراف را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظارت در امر مشاغل خانگی نسبت به سنوات گذشته قانونمندانه تر و جدی‌تر صورت می‌گیرد، به اهمیت نقش پشتیبان در امر مشاغل خانگی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش افراد پشتیبان در این راستا می تواند نقشی موثر در نظارت‌ها و شناسایی اولویت‌های مشاغل خانگی داشته باشد.

این مسئول ایجاد محلی برای  فروش محصولات و حمایت از مشاغل خانگی در روستاها را از دیگر الزامات این حوزه دانست و اظهار کرد: آسیب‌شناسی مشاغل خانگی و آموزش پشتیبان باید در اولویت کاری اجرای طرح مشاغل خانگی قرار گیرد.

وی، ایجاد بازارچه‌های محلی را مهمترین عامل برای فروش محصولات مشاغل خانگی دانست و گفت:برای تحقق این مهم دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر همکاری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی به واسطه رسالت علمی پژوهشی خود می‌تواند در راستای توسعه اشتغال نقش مهمی داشته باشد، افزود: شناسایی اولویت‌های مشاغل خانگی در سطح استان در حال حاضر مورد نظر است که جهاد دانشگاهی باید یاری‌رسان ما باشد.

وی همچنین درباره طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح ابلاغ شده و لرستان جزو هشت استان پایلوت اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه ما کارفرما و جهاد دانشگاهی مجری این طرح است، افزود: جلسات هماهنگی برگزار شده و متناسب با ظرفیت‌های استان طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اجرا می‌شود.

آشتاب تصریح کرد: در مرحله اول این طرح؛ افراد واجد شرایط شناسایی و ارزیابی می‌شوند و در مراحل بعدی ارائه مشاوره و آموزش، توانمندی افراد و تزریق سرمایه انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: اجرا و ارائه این طرح گامی به جلو برای کار با روش صحیح و فرآیند کامل تولید است که بحث ظرفیت‌سنجی، استعدادیابی، آموزش، برندسازی و نیاز بازار را داراست.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.