رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلماس گفت: نباید حفظ از منابع طبیعی فقط به سازمان مربوطه محول گردد بلکه حراست از این امانت الهی مستلزم مدیریت ملی و عزم جهادی است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، بهروز عظیمی در همایش گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تجلیل از دوستداران و فعالین عرصه های مختلف منابع طبیعی که با حضور معاون مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی، مسئولین شهرستانی و نیز دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه کشور ایران با بحران جدی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی روبروست که برای جلوگیری از این فاجعه عظیم مسئولین و مردم باید با تشکیل نیروهای ۵۰ میلیونی اهتمام ورزند .

عظیمی با اشاره به اینکه با تخریب مراتع و محیط زیست سونامی سرطان وارد کشور ایران خواهد شد، افزود: آب،خاک و هوا به عنوان سه مولفه اصلی حیات بر عهده منابع طبیعی بوده است که عدم حفاظت و نگهداری از آن حیات موجودات زنده را به زوال و نابودی خواهد کشاند .

وی با تاکید بر اینکه باید مجمع خیرین حفاظت از محیط زیست  به صورت سراسری تاسیس شود، عنوان کرد: خیرین سرمایه های خود رابه سمت حراست از منابع طبیعی سوق دهند تا بتوان با سرمایه گزاری به موقع طرح های آماده اجرا برای حفاظت از منابع طبیعی را عملی کرد .

عظیمی قرن ۲۱ را قرن مظلومیت محیط زیست عنوان کرد و گفت: خشکی دریاچه ارومیه، وضعیت نابه سامان هوای خوزستان و فارس از مهم ترین و بازرترین نمونه های این مظلومیت و بی توجهی مردم و مسئولین است .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس در ادامه به آمار سیمای منابع طبیعی شهرستان سلماس پرداخته و تصریح کرد: در حال حاضر از میان ۲۵۴ هزار هکتار از مساحت شهرستان سلماس حدود ۱۹۸ هزار هکتار به منابع طبیعی اختصاص یافته است که متاسفانه حفظ و حراست از این نعمت الهی با ۸ نفر مامور ۲ دستگاه اتومبیل صورت میگیرد که کافی نبوده و نیازمند توجه و تلاش جهادی مردم منطقه است .

وی با بیان اینکه ارزش و اهمیت منابع طبیعی و حراست از آنها در سوره انفال به صورت مفصل برای بشر تشریح و بیان شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر بیانات ائمه معصومین و آیات الهی، اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی نیز به ارزش منابع طبیعی پرداخته که هردو مهم تاکید بر حفظ و حراست این نعمت الهی برای احاد مردم دارد .

عظیمی تصریح کرد: بهره مندی صحیح و مطابق روش های علمی از منابع طبیعی نه تنها نیاز قشر کثیری از مردم را برطرف میکند بلکه میتوان با یاری جستن از روش های علمی این مهم را بدون هیچ آسیبی به نسل های آتی منتقل کرد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.