'سید جودی' روز پنجشنبه در حاشیه همایش علمای اهل شیعه و سنی جنوب آذربایجان غربی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آزادی عمل اهل سنت و قومیت های مختلف در ایران زمینه مناسبی برای افزایش اخوت اسلامی به وجود آورده که در نوع خود بی نظیر است.
وی که مترجم کتاب های عربی، استانبولی و کردی است، افزود: ایران در قلب ملت های مسلمان جا دارد و تلاش دشمنان اسلام برای تبلیغ ایران هراسی و منزوی کردن این کشور اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.
وی با تاکید بر اینکه ایران نماد وحدت بین شیعه و سنی است، ادامه داد: آزادی قومیت ها و مذاهب در ایران ستودنی است و من این موضوع را با چشمان خود مشاهده کردم.
این نویسنده و مترجم ترکیه ای تاکید کرد: زندگی راحت و مسالمت آمیز مسلمانان در ایران بهترین نمونه بارز و مصداق برادری و برابری است.
به گزارش ایرنا ' سید جودی' در نخستین همایش علمای اهل شیعه و سنی جنوب آذربایجان غربی نیز گفت: مستکبران و دشمنان اسلام به دنبال تقویت قومیت گرایی و ایجاد تفرقه بنام مذهب و قومیت هستند.
به گزارش ایرنا این همایش یکروزه با عنوان' هم اندیشی سفیران وحدت اسلامی' امروز /پنجشنبه/ در تالار اداره تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد.
در این همایش امامان جمعه مهاباد، بوکان، نقده و نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت و علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان های جنوب آذربایجان غربی شرکت کردند.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.