به گزارش خبرنگار ایرنا در پیام مسعود سلطانی فر که شامگاه چهارشنبه آیین پایانی نشست قرآنی جوانان جهان اسلام در شیراز قرائت شد، بیان شده است: تعلیم و تربیت نسل جوان مبتنی بر آموزه ها، معارف قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی در میان این نسل می تواند زمینه ساز صراط مستقیم برای نیل به جامعه ای تعالی گرا و تعالی بخش باشد.
وی افزود: قرآن که کلام الهی و نجات بخش انسان ها از جهل و تاریکی است نوید بخش رستگاری اخروی برای مومنانی است که بدان تمسک جسته اند.
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز و برگزاری رویداد ها قرآنی جوانان و ورزشکاران در این شهر، فرصتی است تا بتوانیم اتحاد همراه با هوشیاری و بیداری اسلامی را در میان نسل جوان مسلمان جهان ارتقا دهیم و دسیسه های دشمنان اسلام را نقش بر آب سازیم.
سلطانی فر اضافه کرد: جشنواره قرآنی جوانان، فرصتی برای ارتقای اتحاد، هوشیاری و بیداری اسلامی در میان نسل جوان مسلمان جهان است.
در نشست قرآنی جوانان جهان اسلام که از پنجم آبان ماه جاری به مدت پنج روز در شیراز برگزار شد، 700 قاری قرآن از بیش از 10کشور شرکت داشتند.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزار شد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام، شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی جوانان جهان اسلام با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری، ورزشی و برپایی مسابقات قرائت قرآن در ارتباط است.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.